هزینه حمل و نقل پنبه تا مراکز خرید تضمینی توسط دولت پرداخت شد

    کد خبر :230178

مجری طرح پنبه گفت: تولید داخلی تنها ٥٠ درصد از نیاز داخل را یرطرف می‌کند و مابقی آن را با واردات تامین می‌کنیم.

ابراهیم هزار جریبی مجری طرح پنبه در وزارت جهاد کشاورزی در خصوص حل مشکل پنبه کاران استان فارس اظهار کرد: ما مراکز خرید تضمینی پنبه را در سراسر کشور دائر کردیم. امسال خوشبختانه تولید ما بالاتر از سال‌های قبل بود.

وی افزود: استان فارس درخواست تمدید زمان خرید تضمینی داشت که ما هم زمان خرید را تا پایان بهمن ماه تمدید کردیم.

هزار جریبی در ادامه تصریح کرد: عده‌ای از کشاورزان این استان مشکل مسافت داشتندکه قرار شد این افراد محصول خود را به مراکز خرید تضمینی برسانند و هزینه حمل و نقل را دولت به کشاورزان بپردازد که این کار انجام شد.

در گفت‌وگو باایلنا،وی در رابطه با میزان تولید پنبه در سال ٩٦ خاطر نشان کرد: امسال در کشور حدود ١٨٠ هزار تن پنبه برداشت و خرید تضمینی شده که الیاف از پنبه دانه جدا و به کارخانه نساجی، روغن گیری و خوراک دام ارسال شده است.

مجری طرح پنبه با اشاره به قیمت خرید تضمینی عنوان کرد: قیمت در نظر گرفته شده برای خرید تضمینی ٣٢٠٠ تومان است و بخشی از آن توسط خرید تضمینی و بخشی دیگر طبق توافق کشاورزان با کارخانجات پنبه پاک کنی خریداری شده است.

وی در خصوص پرداخت مطالبات پنبه کاران بیان کرد: مطالبات مربوط به بخش خصوصی کاملا پرداخت شده و مبلغ مربوط به بخش دولتی هم با بیشتر کشاورزان تسویه شده است.

هزار جریبی در رابطه با صادرات پنبه گفت: ما در حال حاضر صادرات این محصول را نداریم و تنها ٥٠ درصد از نیاز داخل را تامین می کنیم و ما بقی آن از بخش واردات تامین می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید