پیش بینی 30 میلیارد دلار اعتبار برای فاز دوم توسعه پارس جنوبی

    کد خبر :23003

مشکین فام گفت: پیش بینی اولیه ما برای این پروسه 20 تا 30 میلیارد دلار است ولی بستگی دارد که چه طراحی داشته باشیم اما در هر صورت باید از توان خارجی هم استفاده شود.

محمد مشکین فام مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره فاز بعدی توسعه پارس جنوبی گفت: در این رابطه ما دنبال این هستیم که شرکت های داخلی را ارتقا دهیم تا بتوانیم وارد فاز بعدی توسعه شویم.

وی افزود: کمپرسورها و سکوهای کنونی 20 هزار تن وزن دارند و 7 برابر سکوهای موجود  3500 تنی موجود وزن دارند و با توجه به اینکه پیمانکاران ما برای ساخت، حمل و نصب مشکل دارند باید از پیمانکاران خارجی استفاده کنیم.

مشکین فام تصریح کرد: ما بزرگترین سکویی که در ایران ساخته ایم 7 هزار تن وزن داشته است بنا بر این برای سکوهای بالاتر از این وزن مشکل داریم.

وی خاطرنشان کرد: ساخت سکوهای با وزن بالاتر و یاردی که ساخته می شود و همچنین امکانات، حمل و نصب با سکوهای قبلی متفاوت است بنا بر این باید همه اینها بررسی و شفاف شود.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس اظهار داشت: ما هنوز افت فشار گاز نداریم و اینگونه نیست که به یکباره گاز کم شود وقتی فشار پایین می آید به طبع تولید کم شود و به تدریج نمی توان تولیدی داشت بنابراین باید تقویت فشار داشته باشیم.

وی گفت: پیش بینی اولیه ما برای این پروسه 20 تا 30 میلیارد دلار است ولی بستگی دارد که چه طراحی  داشته باشیم اما در هر صورت باید از توان خارجی هم استفاده شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید