ظریف: ملت ما ملتی نیست که با چشمکی از طرف امریکایی ها خوشحال شود و برقصد

    کد خبر :22991
وزیر امورخارجه گفت:امروز خوشحال هستیم با حضور دشمن شکن مردم و با هدایت های رهبری و شجاعت و دلیری دکتر روحانی توانستیم سایه شوم تحریم را از سر کشور کنار بزنیم.
محمد جواد ظریف عصرپنجشنبه در همایش روز جهانی ام اس گفت:خوشحال هستیم که زمینه برای زندگی بهتر برای تمام مردم ایران به خصوص کسانی که درگیر بیماری خاص هستند فراهم تر است.
وی افزود: اگر امروز ما با شرایط بهتری روبرو هستیم به برکت وجود شما مردم است؛ اگر امروز برای تهیه دارو نیاز نیست که انواع روش های غیرمعمول وغیرانسانی استفاده کنیم و درجهان سر بلندیم و بیماران ما در بیمارستان ها مشکل اولیه پزشکی را ندارند به خاطر کسانی که مذاکره کردند نیست بلکه به خاطر شما مردم هوشمند است.
وی ادامه داد: به خاطر کسانی است که در سال ٩٢ با جمعیت فراوان به پای صندوق های رای رفتند و به دنیا نشان دادند که باید با این مردم بزرگ با زبان احترام صحبت کنند و باید تکریم و تحقیر را کنار بگذارند و به پای میز مذاکره بیایند.
وی ادامه داد: به خاطر شما است که روزجمعه پای صندوق های رای آمدید و سرنوشت خود را انتخاب کردید و یکبار دیگر به دنیا نشان دادید که هیچ کس هیچگاه نمی تواند یک ایرانی را تهدید کند.
وی افزود: نشان دادید این ملت ملتی نیست که امنیت، استقلال، پیشرفت ، توسعه علم و فناوری را از دیگران بخواهد.ملتی نیست که مثل همسایگان ما با یک چشمک از طرف غربی ها و امریکایی ها بلرزد و با چشمکی دیگر خوشحال شود و برقصد.
ظریف اظهار کرد:من یکبار دیگر از شما مردم هوشمند سپاسگزاری می کنم؛ قدر خودتان را بدانید.
وزیرامورخارجه افزود:حضور دشمن شکن مردم در صحنه با هدایت های رهبری باعث شد غبارهای دروغ ، تهمت، ایران هراسی و ایجاد یک تصویر امنیتی از مردمی که در طول قرن ها حیات پرافتخار خود هیچگاه همسایگانشان را تهدید نکردند و همواره با بزرگ منشی در قبال بداخلاقی همسایگانشان با کرامت عمل کردند، برداشته شود.
وی گفت:دوعامل اساسی برای کنترل ام اس فراهم شده که یکی دارو که در دوران تحریم حداقل ٣٠٠ قلم داروی مورد نیاز را نداشتیم و امروز دیگر کسی نمی تواند درخواست خرید داروی ما را به اسم اینکه همکاری با ایران باعث فشار حیثیتی برآنها می شود، رد کند.
دکتر ظریف ادامه داد: نکته دومی که احساس می کنم امروز شرایط بهتری داریم؛ به یمن حضور مردم و مقابله مردم با فشار تحریم و تهدیدات خارجی این است که در یک فضای با آرامش و اطمینانی زندگی می کنیم چرا که استرس یکی از عوامل تشدید ام اس است.
وی گفت: مردم با انتخاب روز جمعه خود نشان دادند که راه پرنشاط و مطمئنی را انتخاب کرده اند.
مراسم روز جهانی ام اس عصر امروز پنجشنبه و با حضور چهره های مطرح از جمله دکتر محمد جواد ظریف وزیرخارجه، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، معصومه ابتکارمعاون رئیس جمهوری ، محمدصادق خرازی عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان و نمایندگانی از کشورهای ژاپن، ایتالیا، کره جنوبی، عراق ، استرالیا و پاکستان درمحل سالن اجتماعات موسسه اطلاعات برگزار شد.
همایش ام اس و زندگی به صورت زنده از تلویزیون اینترنتی ‘ فام ‘‌به آدرس www.fam.ir پخش می شود.
بیماری ام اس (Multiple sclerosis) یک بیماری ناتوان‌کننده است که مغز و نخاع را تحت تاثیر قرارداده و باعث از دست‌دادن کنترل، دید، تعادل و حواس (بی حسی) می‌شود.
بیماری MS به عنوان شایع ترین اختلال عصبی، عارضه ای است که در زنان بیشتر از مردان دیده می شود و به منظور افزایش آگاهی عمومی درباره آن و اقدامات پیشگیرانه، 25 ماه مه (4 خرداد) روز جهانی ام اس نامگذاری شده است.
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید