ورود سامانه بارشی جدید به کشور در سه روز آینده

    کد خبر :229857

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدیدی در سه روز آینده به کشور خبرداد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت جوی کشور در سه روز آینده گفت: آخرین نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی بیانگر استقرار سامانه بارشی فعالی در شرق دریای مدیترانه است که امواج آن طی سه روز آینده کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بر این اساس امروز در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس، جنوب، بخش‌هایی از جنوب غرب، نواحی مرکزی، جنوب شرق، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز ابرناکی، بارش پراکنده و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط جنوب غرب، جنوب و دامنه‌های زاگرس گاهی با رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی همراه خواهد بود. این بارش‌ها در مناطق سردسیر شمال غرب و ارتفاعات زاگرس به صورت برف پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در برخی ساعات امروز بر میزان بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد، غرب چهارمحال، شمال غرب و جنوب شرق فارس، شرق خوزستان و نیمه غربی کرمان افزوده می‌شود. همچنین در برخی مناطق جنوب خوزستان و جنوب شرق کشور وزش باد و گردوخاک دور از انتظار نیست. روز جمعه گستره بارش ها به شمال شرق کشور نیز کشیده می‌شود و در جنوب و نواحی مرکزی کشور به صورت موقت از مقدار بارش‌ها کاسته می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی همچنین اضافه کرد: از بعدازظهر جمعه بارش‌ها در بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور در استان‌های ایلام، نیمه غربی کرمانشاه، نیمه غربی لرستان و شمال خوزستان تشدید می‌شود. روز شنبه نیز این بارش‌ها در جنوب غرب، جنوب، غرب، دامنه‌های زاگرس، دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از جنوب شرق، شرق، نواحی مرکزی و شمال غرب کشور ادامه پیدا می‌کند. همچنین بارش‌ها در ایلام، کرمانشاه، نیمه شمالی و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، نیمه غربی فارس، لرستان، جنوب کردستان، برخی نقاط همدان، شمال استان مرکزی، قزوین، جنوب گیلان، شمال البرز و تهران شدت بیشتری خواهد داشت.

به گفته وظیفه روز شنبه سواحل خوزستان و بوشهر به دلیل وزش باد شدید مواج خواهد بود و برای نیمه شرقی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. در برخی مناطق جنوب غرب و جنوب کشور نیز رعدوبرق اتفاق می‌افتد و بارش در ارتفاعات البرز و زاگرس به صورت برف پیش بینی می‌شود.

وی درباره پیش‌بینی وضعیت جوی یاسوج نیز گفت: آسمان این شهر در روز جمعه ابری خواهد بود و و در اواخر وقت بارش باران درارتفاعات پیش‌بینی می‌شود. این بارش در ارتفاعات به صورت برف است و گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد همراه می‌شود. در روز شنبه نیز برای یاسوج آسمانی ابری، همراه با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف، در پاره‌ای از نقاط رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسازمان هواشناسی درباره وضعیت آب و هوای استان تهران در دو روز آینده نیز توضیح داد و گفت: برای تهران در روز جمعه آسمانی نیمه ابری و گاهی ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود. در روز شنبه نیز استان تهران شاهد آسمانی ابری، در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد و اوایل شب افزایش باد خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید