ای تی آر:آسمان، هواپیمای نسل جدید ما را نخریده است

    کد خبر :229818

شرکت هواپیمایی ایران ایر در سال گذشته میلادی 20 فروند از هواپیماهای نسل جدید‌ ای‌تی‌آر را خریداری کرده که 8 فروند آن تا کنون به این شرکت تحویل داده شده است.

سخنگوی هواپیماسازی‌ ای‌تی‌آر (ATR) گفت: شرکت هواپیمایی آسمان، هواپیماهای جدید این شرکت را نخریده و هواپیمای تهران یاسوج که روز یکشنبه سقوط کرد، از نسل قدیم محصولات این کارخانه بوده است.

داوید وارگاس روز چهارشنبه در گفتگوی تلفنی با یورونیوز از سایت هواپیماسازی ایرباس در تولوز فرانسه گفت : «نخستین هواپیما از نسل جدید محصولات‌ ای‌تی‌آر در سال ۲۰۱۱ وارد بازار شده است و تا پیش از آن تنها هواپیماهای نسل قدیم در جهان استفاده می‌شد.»

برخی سایت‌های اینترنتی تخصصی در زمینه هواپیماسازی نوشته‌اند که طراحی نسل جدید‌ ای‌تی‌آر از سال ۲۰۰۸ آغاز شده است. سخنگوی‌ ای‌تی‌آر فرانسه می‌گوید این نسل از هواپیماها، بهترین نمونه از هواپیماهای ملخ دار در جهان هستند. به واقع، کارشناسان هواپیماسازی نیز تأئید می‌کنند که هواپیماهای‌ ای‌تی‌آر ۴۲ و ۷۲ از سری ۶۰۰ که از ابتدای سال ۲۰۱۱ وارد بازار شدند، بهترین هواپیماهای مسافربری منطقه‌ای ملخ دار توربو با ظرفیت ۴۰ تا ۷۸ نفر هستند.

هواپیمای‌ ای‌تی‌آر ۷۲ شرکت هواپیمایی آسمان که صبح یک‌شنبه از تهران عازم یاسوج بود در منطقه دنا در زاگرس سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن کشته شدند. این هواپیما نزدیک به ۲۵ سال عمر کرده بود.

یک گروه از کارشناسان شرکت‌ ای‌تی‌آر روز سه شنبه برای بررسی سانحه و کمک به کارشناسان به ایران سفر کردند. داوید وارگاس، سخنگوی‌ ای‌تی‌آر در پاسخ به پرسش خبرنگار یورونیوز در مورد مأموریت این گروه از دادن هر گونه اطلاعاتی در این زمینه خودداری و یادآوری کرد که مطابق قانون و عرف بین الملل، تنها مقام‌های ایرانی مجاز به انتشار اطلاعات در زمینه روند تحقیقات هستند.

گروه هواپیماسازی ایرباس فرانسه و هواپیماسازی ای‌تی‌آر ایتالیا به طور مشترک سازنده هواپیماهای ای‌تی‌آر هستند و موتور این هواپیماهخا در کانادا ساخته می شود.

ایران ایر ۲۰ فروند‌ ای‌تی‌آر خریده است
آقای وارگاس از سوی دیگر تأئید کرد شرکت هواپیمایی ایران ایر در سال گذشته میلادی ۲۰ فروند از هواپیماهای نسل جدید‌ ای‌تی‌آر را خریداری کرده که ۸ فروند آن تا کنون به این شرکت تحویل داده شده است.

کمیسیون اروپا پرواز برخی هواپیماهای شرکت ایران ایر در کشورهای عضو اتحادیه را ممنوع اعلام کرده است. «آسمان» تنها شرکت هواپیمایی ایران است که پرواز تمام هواپیماهای آن در اروپا ممنوع شده و کارشناسان امنیت پرواز اتحادیه اروپا از میان شرکت‌های هواپیمایی ایران تنها به دو شرکت یعنی هواپیمایی قشم و ماهان ایر اجازه پرواز در قاره سبز را داده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید