زیباکلام به تندروها: وقتی رهبری قائل به انتقاد از خودشان هستند چرا از مجلس وشورای نگهبان انتقاد نکنیم؟

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ ۱۵:۴۸
    کد خبر :229805

اعتمادآنلاین نوشت: زیباکلام گفت: باید از آنچه مقام معظم رهبری گفتند استفاده کرد و به تندروها گفت که وقتی مقام معظم رهبری قائل به انتقاد هستند و حتی می‌گویند از من هم باید انتقاد کرد چرا نباید ما بتوانیم از دیگر مسئولان حکومتی انتقاد کنیم.
صادق زیباکلام، تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به صحبت‌های اخیر رهبر انقلاب مبنی بر لزوم انتقاد گفت: «وقتی مقام معظم رهبری می‌گویند می‌توان حتی از ایشان انتقاد کرد دیگر تندروها نباید کاسه داغ‌تر از آش شوند؛ البته انتقاد با تخریب و توهین تفاوت دارد و کسی موافق تندروی نیست.»

به گزارش نامه نیوز او در پاسخ به این سؤال که آیا فضا برای انتقاد باز است گفت: «ما نباید بنشینیم که فضا برای انتقاد باز شود بلکه باید خودمان اقدام کنیم.»

زیباکلام با بیان اینکه «اینکه ما بنشینیم که دری به تخته‌ای بخورد و فضا باز شود چنین چیزی هیچگاه اتفاق نخواهد افتاد» تأکید کرد: «باید فضا را باید باز کرد. باید از آنچه مقام معظم رهبری گفتند استفاده کرد و به تندروها گفت که وقتی مقام معظم رهبری قائل به انتقاد هستند و حتی می‌گویند از من هم باید انتقاد کرد چرا نباید ما بتوانیم از دیگر مسئولان حکومتی انتقاد کنیم.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با طرح این سؤال که «وقتی مقام معظم رهبری قائل به انتقاد هستند و حتی می‌گویند از من هم باید انتقاد کرد چرا ما نباید بتوانیم از قوه قضائیه، مجلس، شورای نگهبان و ائمه جمعه انتقاد کنیم؟» افزود: «چرا ما نباید از موضع‌گیری روحانیون حکومتی انتقاد کنیم؟ این‌ها که بالاتر از مقام معظم رهبری نیستند. بنابراین این ما هستیم که باید از روزنه‌هایی که به وجود می‌آید استفاده کنیم و آن را از دست ندهیم.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید