مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد

پرداخت ۶۰۰۰ میلیارد تومان از بدهی دولت به تامین اجتماعی طی روزهای آینده

    کد خبر :229790

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از دریافت ۶۰۰۰ میلیارد تومان از مطالبات این سازمان از دولت طی روزهای آینده خبر داد و گفت: با دریافت این بخش از مطالبات سازمان، عیدی بازنشستگان تا ١٥ اسفند ماه پرداخت شده و حدود ٣ هزار میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد نیز پرداخت می شود.

به گزارش ایسنا، سیدتقی نوربخش در جلسه‌ای با اعضای کانون عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: محدودیتی برای تعامل با تشکل‌های بازنشستگی و کارگری نداریم و آماده دریافت نظرات این عزیزان هستیم. رسیدگی به خواسته‌های بازنشستگان و ارتقای خدمات به آنها همواره در اولویت سازمان تامین اجتماعی قرار دارد. نمایندگان و اعضای تشکل‌های بازنشستگان نیز بهترین ارتباط را با این سازمان دارند و همواره خواسته‌ها و دغدغه‌های اقشار مختلف بازنشستگان را به مدیریت سازمان منتقل می‌کنند.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی ماهیانه ۶۰۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق بازنشستگان و خدمات درمانی به جامعه تحت پوشش خود هزینه می‌کند، اظهار کرد: منابع مربوط به دریافت حق بیمه در این سازمان ماهیانه ۵۳۰۰ میلیارد تومان است. منابع مورد نیاز برای بخش مستمری و تعهدات کوتاه مدت بخش اصلی هزینه‌های سازمان تأمین اجتماعی را تشکیل می‌دهد. ماهیانه ۴۵۰۰ میلیارد تومان مستمری و تعهدات کوتاه مدت توسط این سازمان پرداخت می‌شود و خوشبختانه این تعهدات به شکل مناسب و بدون هیچ تاخیری درحال انجام است. مقرری بیمه بیکاری، مرخصی زایمان، غرامت دستمزد ایام بیماری و وسایل کمک پزشکی مهمترین تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی را تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این دیدار، محمدرضا جعفریان – معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی- از تهیه آئین نامه تعامل با شرکای اجتماعی خبر داد و گفت: تعامل همه جانبه با کانون‌ها و تشکل‌های بازنشستگان و سایر شرکای اجتماعی همواره مورد توجه قرار دارد. با تهیه این آئین نامه از نظرات و دیدگاههای شرکای اجتماعی در تصمیم گیری‌های سازمان تامین اجتماعی استفاده می‌شود.

محمدحسن زدا – معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی- نیز در این دیدار اظهار کرد: حوزه‌های بیمه‌ای، فرهنگی و اجتماعی با هماهنگی و همراهی کامل آماده برقراری ارتباط سازنده با تشکل‌های بازنشستگی هستند. ما از دریافت نظرات و دیدگاههای شرکای اجتماعی استقبال می‌کنیم.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان تامین اجتماعی، علی اصغر بیات – رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی- نیز در این جلسه گفت: درحال حاضر تعامل خوب و سازنده‌ای بین سازمان تامین اجتماعی و کانون‌های بازنشستگان برقرار شده است. پرداخت وام به بازنشستگان، المپیاد ورزشی، بیمه تکمیلی و بیمه عمر، طرح کرامت رضوی و بسیاری از خدمات دیگر سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان زمینه ساز افزایش رضایتمندی آنها شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید