رسیدن نفت سانچی به سواحل ژاپن تایید شد

    کد خبر :229756

گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد نفتی که اوایل ماه میلادی جاری در سواحل جنوبی این کشور مشاهده شده بود، به احتمال زیاد مربوط به نفتکش غرق شده سانچی بوده است.

گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد نمونه مواد نفتی که هشتم فوریه در سواحل جزایر اوکینورابو و یورون مشاهده شد، از کشتی غرق شده سانچی بوده است.

نفتکش سانچی که حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات – نفت فوق سبک – از ایران به مقصد کره جنوبی بود، ششم ژانویه با کشتی باری چینی “سی اف کریستال” در دریای چین شرقی برخورد کرد و بلافاصله آتش گرفت.

تلاش‌های گسترده برای اطفای آتش این نفتکش به دلیل شرایط جوی نامساعد، موج‌های بلند، بادهای شدید و دود سمی ناشی از سوختن محموله نفتی آن و همچنین یافتن خدمه و جلوگیری از یک فاجعه محیط زیستی گسترده بی‌نتیجه ماند و این نفتکش پس از گذشت بیش از یک هفته سوختن در آتش، غرق شد. از میان ۳۲ خدمه نفتکش سانچی که شامل ۳۰ ایرانی و دو تبعه بنگلادشی بودند، تنها سه پیکر پیدا شد.

به گزارش نامه نیوزیک مقام گارد ساحلی ژاپن به رویترز گفت: با توجه به شباهت نفت و این حقیقت که هیچ فاجعه دریایی ناشی از یک نشت نفتی در منطقه دریایی نزدیک به این جزایر روی نداده است، به احتمال بسیار زیاد مواد نفتی مشاهده شده بر روی آب مربوط به کشتی سانچی بوده‌اند.

وزارت محیط زیست ژاپن ماه میلادی گذشته اعلام کرده بود احتمال اندکی می‌دهد که این لکه نفتی به سواحل ژاپن برسد. یک لکه نفتی همچنان نزدیک به محل غرق شدن سانچی مشاهده می شود. این لکه در حدود 315 کیلومتری غرب جزایر آمامی-اوشیما قرار دارد و در حدود 700 متر طول و 20 متر پهنا دارد.

آمامی اوشیما بخشی از مجمع الجزایری است که شامل اوکیناوا است و به خاطر سواحل بکر و صخره‌ای معروف است. قایق‌های گشت‌زنی ژاپنی و چینی منطقه را برای یافتن خدمه مفقود شده سانچی جست و جو می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید