ممنوعیت پرواز تمام هواپیما‌های «آسمان» در اروپا

    کد خبر :229748

آسمان تنها شرکت هواپیمایی ایرانی است که پرواز تمام هواپیماهای آن در فضای اتحادیه اروپا ممنوع است.

انتخاب:انریکو بریویو، سخنگوی بخش حمل و نقل کمیسیون اروپا روز چهارشنبه در مورد آخرین به روز رسانی لیست سیاه پروازهای اتحادیه اروپا به یورنیوز گفت: «آخرین تصمیم در ماه نوامبر ۲۰۱۷ گرفته شده که بر اساس آن پروازهای ۱۷۸ شرکت از جمله «آسمان» در اروپا ممنوع است. شش شرکت دیگر هم محدودیت‌هایی برای پرواز دارند که ایران ایر یکی از آنهاست.»

بریویو در مورد ماهیت لیست سیاه پروازی اتحادیه اروپا گفت : «لیست سیاه امنیت پرواز اتحادیه اروپا شامل نام شرکت هایی است که فاقد استانداردهای جهانی پرواز هستند. بنابراین ما پرواز هواپیماهای این شرکت‌ها را از مبدأ و به مقصد اروپا ممنوع و در مواردی برای برخی هواپیماهای آن‌ها محدودیت وضع می‌کنیم.» این به منظور آن است که شرایط ایمنی بالا برای مسافران اروپایی و مسافرانی که قصد سفر به اروپا را دارند تضمین شود.»

کمیسیون اروپا در حال حاضر از میان شرکت‌های ایرانی، تنها به هواپیماهای ماهان ایر و قشم و تعدادی از پروازهای ایران ایر مجوز پرواز می دهد زیرا به باور کارشناسان اروپایی، این چند شرکت استانداردهای بین المللی ایمنی پرواز را رعایت می کنند.

«یوروکنترل» که یک سازمان چند ملیتی است و مقر آن در بروکسل، پایتخت بلژیک قرار دارد، طرف قرارداد اتحادیه اروپا برای کارشناسی ایمنی پرواز شرکت های مختلف جهان است.

هواپیمای‌ ای تی آر شرکت هواپیمایی آسمان که روز یک‌شنبه از تهران عازم یاسوج بود با کوه دنا برخورد کرد و تمامی ۶۵ سرنشین آن کشته شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید