کدام گروه از چای ها در مقایسه سالم تر می باشند؟

    کد خبر :229691

تمامی افراد لذت نوشیدن چای و آرامش بعد از آن را تجربه کرده اند اما آیا می توان چای را به عنوان سوپر غذا روزانه مصرف کرد؟

کدام گروه از چای ها در مقایسه سالم تر می باشند؟

به عبارتی دیگر، آیا با در نظر گرفتن تعداد بالا و تنوع چای می توان فاکتور های سلامتی هر یک را دسته بندی کرد؟ چای سیاه، سبز، اولونگ و چای سفید تمامی از یک نوع گیاه به دست می آیند-کاملیا سیننسیس-تنها تفاوت در راستای نحوه به دست آوردن و فرآوری شدن و در نهایت افزودن طعم های متمایز هر یک می باشد.

چای سیاه – این نمونه از چای می تواند سلامت قلب افراد را تامین کند. از آنجاییکه در مقایسه با چای سبز این نوع دارای آنتی اکسیدان های فلاونوئید کم تری می باشد می تواند در راستای کاهش کلسترول از قلب شما به خوبی محافظت کند.

از طرفی دیگر نوشیدن این چای می تواند انرژی شما را به میزانی افزایش دهد. شما می توانید به دلیل میزان زیادی از کافئین موجود در این نوع چای در مقایسه با انواع سبز آن بعد از ظهر به همراه خوردن بیسکوئیت از جنبه های مثبت آن بهره ببرید.

چای سبز – چای سبز با به همراه داشتن آنتی اکسیدان های مفید برای بدن می تواند در راستای مصرف روتین مفید باشد. پلی فنل هایی که در محتوای این چای وجود دارد نه تنها ریسک بیماری های قلبی عروقی را در راستای کاهش کلسترول کاهش می دهد بلکه می توانند از بروز سرطان سینه تا میزانی جلوگیری کنند.

چای سفید – نوشیدن چای سفید و سبز می تواند در راستای کاهش وزن بسیار مفید باشند و این به دلیل کافئین و آنتی اکسیدانی می باشد که با نام کاتچین در محتوای این دو نمونه از چای دیده می شود.

علاوه بر مورد یاد شده، نوشیدن چای سفید به دلیل مرحله فرآوری بسیار کم به عنوان منبعی سرشار از انرژی شناخته می شود و به همین دلیل است که در مقایسه با انواع دیگری چای ها، این نوع دارای میزان بالاتری از پلی فنول ها می باشد. پلی فنول هایی که در راستای خاصیت آنتی باکتریال ، ضد قارچی و خواص ضد ویروسی شناخته می شوند.

کامبوچا – چایی که در راستای استفاده از شکر تخمیر شده و می تواند به عنوان منبعی مفید از پروبیوتیک ها مصرف شود که می تواند میکروبیوم متعادل روده را بازسازی کرده و مراحل هضم را بهبود بخشد. در این میان مراقب باشید که از انواعی که در محتوای خود به میزانی الکل دارند پرهیز کنید.

چای کاهش وزن – این نمونه از چای ها که با نام چای های دتوکس نیز شناخته می شوند آیا می توانند مفید باشند؟ پاسخ این سوال “نه” می باشد. چراکه برخی از این چای ها دارای کافئین بوده که حس ادرار را در صورت نوشیدن به همراه خواهند داشت.

این مورد می تواند تنها سبب از دست دادن آب بدن در نظر گرفته شود. موردی که برخی افراد با کاهش چربی در راستای کاهش عدد ترازو آن را اشتباه می گیرند. در برخی از این چای ها گیاه سنا به عنوان ملین طبیعی وجود دارد که می تواند عوارض جانبی نامطلوبی داشته باشد.

اگر به دنبال کاهش چربی می باشید، رژیم غذایی سالم و ورزش را به عنوان بهترین و مفید ترین راه در نظر بگیرید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید