ارتقاء رتبه علمی اساتید علوم پزشکی منحصر به انتشار مقاله نیست

    کد خبر :229670

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: دراین وزارتخانه،ارتقاء رتبه علمی اساتید دانشگاه‌ها منحصر به انتشار مقاله نیست. این شکل از ارتقاء موجب آسیب به گروه‌های علمی شده است.

به گزارش بازتاب به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، نشست «مفهوم واقعی پیشرفت علمی و مؤلفه‌های تأثیرگذار بر آن» با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست، محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، گفت: در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتقاء رتبه علمی اساتید دانشگاه‌ها منحصر به انتشار مقاله نیست و برای این موضوع شواهد و نمونه‌های فراوانی وجود دارد.

وی افزود: این شکل از ارتقاء که مقاله در آن نقش زیادی دارد موجب آسیب به گروه‌های علمی شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان که تولیدات پزشکی را هم شامل می‌شود ناگزیر از رقابت بین‌المللی هستیم.

وی با تأکید بر توجه به پیشرفت‌های علمی گفت: آسیب‌شناسی این روند و تصحیح برخی از اشکالات برای استمرار این پیشرفت لازم است.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: عدم توجه به رقابت در عرصه بین‌المللی علم و فناوری نادیده گرفتن روحیه عزت و استقلال علمی موجب خسارت و قهقرا خواهد شد.

عضو ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: این موضوع که مقالات علمی به فرآورده‌های علمی منجر نمی‌شود نباید موجب نادیده گرفتن اهمیت مقالات شود.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: یک کارگروه با حضور رؤسای دانشگاه‌های معتبر به‌ عنوان کسانی که در صف مشغول فعالیت اجرایی هستند، برای ارزیابی و ارائه راهکار در این زمینه باید تشکیل شود.

وی افزود: پیشرفته‌های علمی کشور و از جمله در زمینه بهداشت و درمان که با عنایات رهبر معظم انقلاب «مدظله‌العالی» حاصل شده موجب افتخار ملی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید