فرستاده ترامپ به خاورمیانه پرونده صلح فلسطین-اسرائیل را پیگیری می‌کند

    کد خبر :22944

فرستاده آمریکا به خاورمیانه ماه ژوئیه آینده با نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار می‌کند.

به گزارش بازتاب به نقل از منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی، جیسون گرینبلات، فرستاده آمریکا به خاورمیانه روز پنجشنبه پس از دیدار یک ساعت و نیمه با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین رام الله را ترک کرد و به گفته یک مسئول فلسطینی، قرار است بار دیگر به منظور از سرگیری مذاکرات سازش، با عباس و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل دیدار کند.

این مسئول فلسطینی تأکید کرد که گرینبلات اشارات و اقداماتی در راستای ابراز حسن نیت از سوی رژیم صهیونیستی به عباس ابلاغ کرده است تا فضای مثبتی را به منظور ازسرگیری مذاکرات سازش ایجاد کند.

این اقدامات شامل موافقت با ساخت و ساز فلسطینیان در منطقه “ج” کرانه باختری که از لحاظ امنیتی و اداری تحت سلطه طرف صهیونیستی قرار دارد، آغاز احداث منطقه صنعتی در این اراضی، تعلیق جزئی ساخت و ساز در شهرک‌های صهیونیست نشین که البته شهرک‌های موجود در قدس اشغالی را شامل نمی‌شود و بازگشایی گذرگاه کرامه میان اردن و کرانه باختری به صورت 24 ساعته است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم در جریان سفر اخیرش به منطقه با نتانیاهو و عباس دیدار کرده و متعهد شده بود که هر اقدامی که لازم باشد برای کمک به اسرائیلی‌ها و فلسطینیان در زمینه صلح انجام خواهد داد.

مذاکرات سازش میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی از ماه آوریل سال 2014 و به دنبال مخالفت تل آویو با توقف شهرک سازی و آزادی چهارمین گروه از اسرای قدیمی از زندان‌های صهیونیستی و نیز عدم پذیرش مرزهای سال 1967 به عنوان پایه و اساس و مذاکرات، متوقف شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید