اسپیدستر هیجان انگیز لوتوس به نسخه نهایی رسید

  • خودرو
  • پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ ۸:۳۲
    کد خبر :229427

سال گذشته در جشنواره سرعت گوود وود (GoodWood) ، شرکت خودروسازی لوتوس از یک خودروی جدید تحت عنوان “3-Eleven” رونمایی کرد. حال لوتوس اعلام کرده است که توسعه این خودرو به ایستگاه آخر رسیده و نسخه نهایی آن برای تولید آماده شده است.

با تایید لوتوس، این خودرو با نام “”3-Eleven 430” تولید خواهد شد که در نیم تنه عقبی خودرو با کمک گرفتن از اوورا 400، یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر سوپرشارژر به خدمت گرفته شده است که با تولید قدرت 430 اسب بخاری و گشتاور 440 نیوتن متر و در ادامه، با ارسال این نیرو به کمک یک جعبه دنده شش سرعته دستی به سمت چرخ‌های محرک اتومبیل، می‌توان به حداقل شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 3.1 ثانیه و حداکثر سرعت 290 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد که در این صورت، حتما به یک کلاه ایمنی نیاز خواهید داشت!

علاوه بر این، به دلیل استفاده از شاسی آلومینیمی و مواد کامپوزیتی در بدنه این خودرو، وزنی کمتر از 920 کیلوگرم برای این محصول بدست آمده که نباید نقش آن را در ثبت شتاب 3.1 و حداکثر سرعت 290 کیلومتر بر ساعت نادیده گرفت.

به لطف یک شاسی آلومینیمی و با استفاده از مواد کامپوزیتی برای شکل گیری قطعات این خودرو، باعث کاهش 40 درصدی وزن قطعات نسبت به سایر محصولات و قطعات موجود در بازار شده است. در زیر شاسی خودرو نیز دو نوع رینگ 19 و 18 اینچی آلیاژی بسیار سبک وزن مورد استفاده قرار گرفته و توسط لاستیک‌های اسپرت “میشلن کاپ 2” پوشیده شده‌اند.

علاوه بر این، نیروی چسبندگی (داون فورس) اتومبیل در سرعت های بالا حدود 264 کیلوگرم بدست آمده و همچنین برای مهار اتومبیل به بهترین شکل ممکن، بر روی هر چهار چرخ خودرو از سیستم‌ ترمز چهار پیسون دیسکی AP ریسینگ استفاده شده است.

به گزارش پرشین خودرو، در رونمایی اولیه، تولید 311 دستگاه پیش بینی شده بود، اما حالا شرکت خودروسازی لوتوس اعلام کرده است که این اتومبیل را به تعداد محدود 20 دستگاهی تولید کرده و به قیمت 102 هزار پوند یا معادل 142 هزار دلار به مشتریان عرضه خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید