پرفروش ترین خودروهای وارداتی و داخلی ایران معرفی شدند

    کد خبر :229226

پرفروش ترین خودروهای وارداتی و تولید داخل معرفی شدند.

به گزارش عصر ایران بازار خودرو همواره به عنوان یکی از جذاب ترین بازار های کشور برای سرمایه گذاری شناخته می شود و همه ساله افراد زیادی به دلیل سرمایه گذاری وارد این بازار شده و اقدام به خرید خودرو می کنند . فروش خودرو نیز برنامه های خاص خود را دارد و همه ساله شرکت ها با ارئه برنامه های تبلیغاتی سعی در فروش خودروهای خود دارند . اما آنچه که در بازار خودرو داخلی مشهود است موضوع قیمت بوده که یکی از موارد مهم خرید مطرح می شود.

دراین مطلب به بررسی ۵ خودروی داخلی و ۵ خودروی وارداتی که طی ۱۱ ماهه سال جاری بیشترین میزان فروش را در ایران تجربه کرده اند پرداخته ایم.

مطابق با بررسی های انجام شده در ۱۱ ماهه سال جاری ۲ خودروی پرچمدار کمپانی رنو ، تلیسمان و کولئوس به ترتیب رتبه اول و دوم را در زمینه فروش به خود اختصاص داده اند . رنو تلیسمان به عنوان اولین خودروی رنو از نسل جدید با چهر ه ایی جذاب توسط نگین خودرو به بازار ایران عرضه شد و توانست مشتریان زیادی را به خود جلب کند.

رنو تلیسمان رتبه اول

رتبه دوم فروش خودروهای واراتی در ایران در سال جاری به رنو کولئوس رسید . این خودروی شاسی بلند رنو به دلیل ظاهر زیبا و آپشن های مناسب همواره به عنوان یک رقیب جدی برای سانتافه مطرح می شد که در ادامه نیز توانست سهم بازار این خودرو را از آن خود کرده و در ۱۱ ماهه سال جار عنوان دومین خودرویی که توانسته است بیشترین میزان شماره گذاری و فروش را در ۱۱ ماهه سال جاری از آن خود کند کسب کند.

رنو کولئوس رتبه دوم

هیوندایی که زمانی به عنوان برند اول بازار خودروهای وارداتی مطرح بود هم اکنون با خودروی سانتافه رتبه سوم این لیست را از آن خود کرده است.

این خودروی شاسی بلند هیوندایی بعد از فیس لیفیتی که در سالهای گذشته داشت توانست به عنوان یکی از خودروهای شاسی بلند زیبا و پر آپشن توجه مردم ایران را به خود جلب کرده و همواره به عنوان یکی از پر فروش های بازار نام خود را مطرح کند. هر چند که در این فهرست با ۲ پله افول رتبه سوم را به دست آورده است.

هیوندا سانتافه رتبه سوم

رتبه چهارم فروش اما به خودرویی باز می گردد که شاید از آن بتوان به عنوان شگفتی ساز بازار نام برد . این خودرو در زمان عرضه به دلیل ظاهر زیبا توانست نظرها را به خود جلب کند هر چند که استفاده از موتور نه چندان قوی یکی از انتقاداتی بود که همواره به آن مطرح می شد اما کیفیت مناسب و استفاده از آپشن های خوب و برند کره ایی این خودرو توانست آن را جزوء پر فروش ترین خودروهای ایران قرار دهند.

رتبه چهارم فروش

با این توضیحات شاید حس زده اید که نام این خودرو چیست ؟ سانگ یانگ تیوولی خودرویی است که توانسته است رتبه چهارم فروش و شماره گذاری در ۱۱ ماهه سال جاری را از آن خود کند.

اما رتبه پنجم فروش خودروهای وارداتی نیز مربوط به خودرویی از برند هیوندایی است . این خودرو نیز با فیس لیفت جدید خود توانسته است با چهره زیبا نظر بسیاری از خریداران خودروهای کراس اوور را به خود جلب کرده و عنوان پنجم فروش را از آن خود کند . هیوندا توسان توانسته است در ۱۱ ماهه سال جاری فروش خوبی را از خود به جای گذاشته و به عنوان خودروی پنجمی که بیشترین میزان فروش و شماره گذاری را به خود اختصاص داده است شناخته شود.

هیوندا توسان رتبه پنجم فروش

۵ خودروی پر فروش داخلی در سال جاری

بعد از پر فروش های وارداتی به سراغ خودروهای تولید داخل رفته تا ببینیم کدام خودروها توانسته اند در طی ۱۱ ماهه سال جاری بیشترین میزان فروش در ایران را به خود اختصاص دهند.

احتمالا تمامی شما می توانید خودروی اول را حدس بزنید . بله این خودرو همان پراید ۱۳۱ خودمان است . پراید همچنان به عنوان ارزان ترین خودروی بازار توانسته است رتبه اول شماره گذاری و فروش در ۱۱ ماهه امسال را به خود اختصاص دهد.

پراید رتبه اول فروش داخلی

دومین خودروی پر فروش ایران نیز مربوط به خانواده سایپا است . این خودرو با ۲ مدل هاچ بک و صندوقدار به بازار عرضه شد و توانست به عنوان خودروی جانشین پراید فروش خوبی را نیز به خود اختصاص دهد اما مدلی که توانسته است رتبه دوم را به خود اختصاص دهد مدل تیبا ۲ است که از نوع هاچ بک است.

تیبا ۲ رتبه دوم

سومین خودروی پر فروش بازار ایران که همواره توانسته است نظر عده زیادی از خریداران را به خود جلب کند پژو پارس است.

این خودرو علاوه بر اینکه توسط افراد مختلف خریداری می شود در ادارات دولتی نیز از آن زیاد استفاده می شود.

پژو پارس رتبه سوم

چهارمین خودروی پر فروش بازار از جمله خودروهایی است که مورد علاقه نسل جوان بوده و از همان ابتدای ورود نیز توانسته فروش خوبی را داشته باشد . پژو ۲۰۶ خودرویی است که با ظاهر زیبا و جوان پسند عنوان چهارمین خودرویی که بیشترین فروش و شماره گذاری در ۱۱ ماهه سال جاری را داشته است از آن خود کند.

پژو ۲۰۶ رتبه چهارم فروش

اما عنوان پنجمین خودروی پر فروش بازار مربوط به پیرمرد خودروها که مدت ها پیش در اروپا تولید می شد اختصاص می یابد. با این توضیح شاید حدس زده اید که منظور چه خودرویی است.

پژو ۴۰۵ رتبه پنجم

بله پژو ۴۰۵ به عنوان پیشکسوت خودروهای ایران که در دهه ۷۰ وارد بازار ایران شده است هنوزهم توانسته است سهم بازار خود را حفظ کرده و عنوان پر فروش ترین خودروی بازار در ۱۱ ماهه سال جاری را به دست آورد .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید