“روزهای مرد مُرده” ؛ فیلمی کمدی با موضوع یارانه

    کد خبر :229193

کارگردان سینما گفت: مدت پیش تولید “روزهای مرد مرده” 30 روز و فیلمبرداری 45 تا 48 جلسه است. بعد از آن مراحل فنی و صداگذاری انجام می شود که در نهایت فکر می کنم پنج تا شش ماه مدت تولید این اثر باشد.

مهرداد غفارزاده نویسنده و کارگردان سینما درباره فعالیت های خود گفت: به دنبال تولید یک فیلم سینمایی کمدی تلخ اجتماعی به نام “روزهای مرد مرده” هستم که دو سال پیش پروانه ساخت گرفت اما به دلیل نبود سرمایه گذار به تاخیر افتاد. نویسندگی این فیلم بر عهده بنده و اکبر روح است.

وی در همین راستا افزود: امیدوارم در روزهای آینده بتوانیم پیش تولید این اثر را کلید بزنیم و بعد از اتمام این مرحله وارد تولید آن شویم.

این کارگردان درباره دلایل توقف “روزهای مرد مرده” و هزینه های تولید آن اظهار کرد: سرمایه گذار با بررسی هایی که انجام داد به این نتیجه رسید که نمی تواند هزینه های برآورد شده موردنظر ما را تامین کند، با توجه به اینکه اگر با بودجه کم دست به تولید می زدیم به فیلم لطمه وارد شده و اثر خوبی تولید نمی شد بنابراین ترجیح دادیم اثر را نسازیم تا شرایط مناسبتر و بودجه بیشتری برای تولید فراهم شود.

غفارزاده ادامه داد: در حال حاضر سرمایه گذار دیگری وارد کار شده است که در حال مذاکره با حامیان مالی هستیم که امیدواریم در صورت تحقق نتیجه، پیش تولید را کلید بزنیم.

وی درباره موضوع “روزهای مرد مرده” بیان کرد: این اثر درباره یک سرپرست خانواده است که در حاشیه تهران زندگی می کند که به دلیل عیالواری یارانه زیادی دریافت می کند و با آن وانت قسطی خریده و کار می کند. یک روز که برای برداشت یارانه اقدام می کند متوجه می شود پولی به حسابش واریز نشده است. با پیگیری هایی که انجام می دهد، بانک و ثبت احوال به او می گویند که مرده است بنابراین باید برای واریز دوباره یارانه اثبات کند که زنده است. تلاش زیادی در این راه می کند و خانواده خود را از دست می دهد.

کارگردان “گیرنده” به پیش تولید “روز های مرد مرده” اشاره کرد و توضیح داد: مدت پیش تولید 30 روز و فیلمبرداری 45 تا 48 جلسه است. بعد از آن مراحل فنی و صداگذاری انجام می شود که در نهایت فکر می کنم پنج تا شش ماه مدت تولید این اثر باشد. همچنین سعی من استفاده از بازیگران عرصه کمدی است که شاخص ترین و معروف ترین آن ها رضا عطاران است و سایر بازیگران نیز در کنار او در این ردیف قرار می گیرند.

غفارزاده درباره اکران فیلم “دریا و ماهی پرنده” در گروه هنر و تجربه خاطرنشان کرد: “دریا و ماهی پرنده” در هنر و تجربه اکران شد. در واقع فیلم هایی در هنر و تجربه اکران می شود که مخاطبان خاص دارد. فیلم ها به دلیل گستردگی اکران در سینمای بدنه و تجاری بهتر دیده می شوند و وقتی اثر فیلمسازی در هنر و تجربه اکران می شود یک فیلمساز افسوس خورده و ناراحت می شود که فیلمی با هزینه و تلاش ساخته اما دیده نمی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید