درمان ناباروری در مردان محدودیت سنی ندارد

    کد خبر :228995

رئیس دومین کنگره سلامت مردان گفت: مردان برخلاف زنان هیچ محدودیت سنی در زمینه درمان ناباروری ندارند.

دکتر سید جلیل حسینی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری دومین کنگره سلامت مردان با محوریت ناباروری مردان اظهارداشت: نکته مغفول در جامعه که ما در این کنگره به آن می پردازیم ناباروری در مردان است.

وی با اشاره به این مطلب که متاسفانه خانم ها به طور سنتی مورد اتهام ناباروری هستند، تاکید کرد: آنچه در جامعه ما شاهد هستیم وقتی زوجین بچه دار نمی شوند اول از همه خانم را برای بررسی به نزد پزشک می فرستند که ما می بایست این نگرش را در جامعه اصلاح کنیم.

حسینی با اشاره به این مطلب که علت ۵۰ درصد ناباروری ها مربوط به مردان است، افزود: زمانی که زوجین نابارور هستند، می بایست هر دو مورد بررسی پزشکی قرار گیرند.

وی تاکید کرد: ما تصور می کنیم باید به مسائل تحقیقاتی و اجرایی در زمینه درمان ناباروری مردان توجه شود. با توجه به اینکه مسائل مادرزادی و ژنتیکی، عفونت ها، به خصوص عفونت های مقاربتی، نوع تغذیه و آلودگی محیط از عوامل موثر در ناباروری مردان است، لذا می بایست مردانی که دچار ناباروری هستند برای رفتن به نزد پزشک ترغیب شوند.

به گزارش مهر، حسینی ادامه داد: تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد از ۵۰ درصد مردانی که دچار ناباروری هستند، به پزشک مراجعه می کنند.

وی با اشاره به اینکه درمان های ناباروری در ایران با خارج از کشور تقریباً یکسان است، تاکید کرد: مردان برخلاف زنان هیچ محدودیت سنی در درمان ناباروری ندارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید