وزارت دفاع افغانستان اظهارات «لاوروف» را رد کرد

    کد خبر :228951

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان اظهارات اخیر وزرای خارجه روسیه و پاکستان مبنی بر افزایش نفوذ داعش در افغانستان را رد کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از افق، «دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان امروز چهارشنبه (۲ اسفند) ضمن رد اظهارات وزرای خارجه روسیه و پاکستان مبنی بر افزایش نفوذ داعش در افغانستان، اعلام کرد که داعش از سوی نیروهای امنیتی افغانستان و ناتو سرکوب شده است.

به گفته وی فعالیت داعش تضعیف شده و هم اکنون این گروه پایگاهی در افغانستان ندارد و صرفا افراد داعش در مناطق کوهستانی شهرهای «شینواری» ولایت «ننگرهار» و «درزاب» و «قوش‌تپه» ولایت «جوزجان» فعالیت دارند.

وزیری افزود که مبارزه علیه داعش به طور جدی ادامه دارد و ما اجازه نمی دهیم که این گروه پایگاه های امنی را در افغانستان ایجاد کند.

این درحالی است که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «خواجه محمد آصف» وزیر خارجه پاکستان در نشست مشترک در مسکو از افزایش حضور داعش در افغانستان ابراز نگرانی کردند.

لاوروف گفت که کشورش در مورد تلاش‌های ناتو برای جلوگیری از تهدیدات داعش در افغانستان شک دارد و فعالیت این گروه در مناطق مرزی شمال افغانستان بیشتر شده است.

وی افزود که آمریکا و ناتو حقایق را رد می‌کنند و تلاش دارند طوری وانمود کنند که داعش یک تهدید جدی نیست، اما فعالیت این گروه در افغانستان تهدیدی برای آسیای مرکزی و روسیه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید