توافق افغانستان و عربستان برای تبادل اطلاعات امنیتی

    کد خبر :228920

عربستان و افغانستان برای تبادل اطلاعات امنیتی در زمینه مبارزه با تروریسم به تفاهم رسیدند.

به گزارش بازتاب به نقل از رادیو آزادی، «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان که به ریاض سفر کرده است با مقامات سازمان اطلاعات عربستان دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف در مورد بهتر شدن همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی به بحث و تبادل نظر پرداختند و برای تبادل اطلاعات امنیتی که در زمینه مبارزه علیه تروریسم موثر واقع شود، به تفاهم رسیدند.

مشاور امنیت ملی افغانستان که به دعوت ولیعهد عربستان به این کشور سفر کرده است با وزیر کشور عربستان نیز دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس جزئیات در این دیدار در مورد صلح، همکاری‌های امنیتی دو جانبه و آوردن تسهیلات به روند سرمایه‌گذاری افغانستانی های مقیم عربستان سعودی، مذاکرات صورت گرفته است.

قرار است اتمر با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی نیز دیدار کند.

در کنار همکاری در بخش‌های سیاسی، امنیتی و صلح، جلب کمک عربستان سعودی با هدف ایجاد اجماع کشورهای عربی علیه تروریسم نیز بخش دیگری از محورهای سفر اتمر به ریاض خوانده شده‌است.

به باور بسیاری‌ها، عربستان سعودی به عنوان یک کشور اسلامی می‌تواند در کنار همکاری در بخش صلح و امنیت، در زمینه اقتصادی نیز با افغانستان همکاری کند.

پیش از این، مقام‌های افغانستان با در نظرگرفتن روابط خوب عربستان سعودی با پاکستان و نفوذ ریاض بر طالبان ابراز امیدواری کرده بودند که عربستان سعودی در عرصه صلح و آشتی طالبان با دولت افغانستان کمک و همکاری کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید