ساخت ساعتی که ۱۰ هزار سال عمر می کند

    کد خبر :228811

جف بزوس مدیرعامل شرکت آمازون به دنبال اجرای یک طرح جاه طلبانه جدید است تا با صرف ۴۲ میلیون دلار هزینه ساعتی بسازد که ده هزار سال عمر مفید داشته باشد.

به گزارش بازتاب به نقل از ورج، نصب قطعات و تجهیزات ساعت یادشده با سرمایه گذاری مستقیم جف بزوس آغاز شده است. بزوس ریاست شرکتی به نام بلواوریجین را هم بر عهده دارد و قصد دارد فضاپیماهای شخصی خود را ساخته و به فضا پرتاب کند.

ایده اولیه ساخت ساعتی که ده هزار سال عمر کند، اولین بار توسط فردی به نام دنی هیلز در سال ۱۹۹۵ مطرح شد که معتقد بود با اجرای چنین طراحی می توان مطالعات دقیق تری در مورد آینده درازمدت بشریت و کره زمین انجام داد.

ساعت یادشده در برجی به ارتفاع ۱۴۲ متر نصب خواهد شد. اجزای این ساعت به طور کامل مکانیکی بوده و انرژی لازم برای فعالیت آن با استفاده از انرژی خورشید تامین خواهد شد. دنی هیلز نیز در اجرای ایده یادشده مشارکت می کند.

تلاش برای طراحی قطعات مکانیکی این ساعت در دو سال گذشته در جریان بوده و علاقمندان پس از تکمیل می توانند از آن بازدید کنند. بزوس هنوز مکان ساخت این برج ساعت را فاش نکرده و تنها گفته که فاصله آن با نزدیک ترین فرودگاه در آمریکا چند ساعت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید