بزرگ‌ترین حمایت یک مدیر از برنامه‌ساز چیست؟

    کد خبر :228457

یک فیلمنامه‌نویس با تاکید بر لزوم اعتماد بین مدیران تلویزیون و عوامل یک برنامه، معتقد است: اگر اعتماد باشد، مدیر می‌تواند از عوامل کار حمایت کند و پشت آن‌ها بایستد.

علی خودسیانی در گفت‌وگو با ایسنا به اهمیت اعتماد مدیران تلویزیون به برنامه‌سازان اشاره کرد و گفت: اولین اصلی که وجود دارد این است که مدیر باید به عوامل زیرمجموعه خود برای مثال تهیه‌کننده، کارگردان و گروه تولید اعتماد داشته باشد وگرنه همه حمایت‌ها فرمالیته و بی‌فایده است. اگر اعتماد باشد، می‌تواند حمایت کند و پشت آن‌ها بایستد اما اگر اعتمادی وجود نداشته باشد همه حمایت‌ها منوط می‌شود به اینکه نظرات مدیران رده بالا را اعمال کنند.

او ادامه داد: به نظرم شرط حمایت به میزان اعتماد مدیر به عوامل زیرمجموعه خود برمی‌گردد. بنابراین اولین راهکار برای اینکه کارها به خوبی ایجاد شود این است که مدیران کار را به عواملی که اعتماد دارند، بسپارند و سپس آن کار را کاملا به آن‌ها واگذار کنند.

این نویسنده با اشاره به حمایت معنوی مدیران از برنامه‌سازان بیان کرد: بزرگترین حمایت بعد یا حتی قبل از حمایت مالی، حمایت معنوی و فکری است؛ یعنی مدیران اعتقاد داشته باشند به اینکه فردی که کار می‌کند، کاربلد است، مهاجم فرهنگی و خائن نیست، قصد سیاه‌نمایی و تخریب هم ندارد. همچنین برنامه‌سازان و عوامل کار احساس کنند که از حمایت بعد از تولید هم برخوردارند و اگر اتفاقی بیفتد، تقصیرها گردن آن‌ها نمی‌افتد و مدیر، مسوولیت کار خود را می‌پذیرد. اگر این موارد وجود داشته باشد حمایت مالی هم پیش می‌آید زیرا هیچ مدیری پول را برای خود و خانواده‌اش نمی‌خواهد و هر پولی که به سازمان وارد شود برای زیرمجموعه و گروه‌ها هزینه می‌کند اما شرط این است که به عواملی که کار می‌کنند اعتماد داشته باشند.

او اضافه کرد: اگر کاری خوب ساخته می‌شود، همه در آن دخیل هستند و در مقام اول مدیر نقش دارد. هیچ زمانی کار خوب ایجاد نمی‌شود مگر اینکه در رأس و مدیریت، حمایت و دوراندیشی وجود داشته باشد. در این نوع کارها که گروهی است، انتخاب عوامل و مجموعه‌ای که جمع می‌شوند تأثیرگذار است و بیشترین تأثیر را در خوب یا بد شدن کیفیت کار دارد، بنابراین مدیریت حرف اول را می‌زند. اگر کاری بی‌کیفیت شود، شک نکنید که در درجه اول ایراد از مدیر تلویزیون در انتخاب عوامل، تهیه‌کننده، کارگردان و … است.

خودسیانی در پایان با اشاره به وضعیت حمایتی مدیران گفت:‌ بعد از آمدن آقای علی‌عسکری به عنوان رییس سازمان صداوسیما، مدیران با تجربه قبلی هم دوباره به سازمان آمدند و کار می‌کنند. همچنین به همین شیوه که گفتم کار انجام می‌شود؛ یعنی کار به مدیران واگذار شده است و مدیران باید مسوولیت کارهایشان را قبول کنند. من فکر می‌کنم نتیجه کارها بهتر از دو یا سه سال قبل است البته کارهایی هم که در حال حاضر انجام می‌شود قطعا درخشان نیست به دلیل اینکه هنوز هم یکسری ترس و نگرانی وجود دارد و مرکزیتی در رأس است که می‌خواهد همه چیز را تحت‌الشعاع قرار دهد. همچنین همه مسوولیت‌ها هنوز به مدیران شبکه و مدیرگروه‌ها واگذار نشده است، اما آن درصدی که در اختیار آن‌ها قرار گرفته، باعث شده که ۳۰ یا ۴۰ درصد از وضعیت و کیفیت کارها بهتر شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید