تکذیب صحبت‌های چمران درباره بازشماری ۱۰ درصد صندوق‌ها/ برخی به جای پیگیری شکایت به دنبال خبرسازی هستند

    کد خبر :22840

عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: برای بازشماری آرا هیات اجرایی باید تصمیم بگیرد و هیات نظارت تایید کند. فرماندار نمی‌تواند به تنهایی در این خصوص تصمیمی بگیرد.

علیرضا رحیمی در واکنش به سخنان امروز چمران در جمع خبرنگاران، مبنی براینکه فرماندار تهران با شمارش ۱۰ درصد صندوق‌های رای موافقت کرده‌است، گفت: اولا برای بازشماری آرا هیات اجرایی باید تصمیم بگیرد و  بعد هیات نظارت تایید کند. فرماندار نمی‌تواند به تنهایی در این خصوص تصمیمی بگیرد. من شخصا با فرماندار تهران صحبت کردم و او گفت نه موضوعی را تصمیم گرفته و نه اعلام کرده‌ است و قویا صحبت‌های چمران را تکذیب می‌کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس همچنین در مورد ادعای امروز چمران ادامه‌داد: اصولا افرادی که در انتخابات رای نمی‌آورند مسائلی را مطرح می‌کنند، اما ادعا اگر مستندات نداشته باشد تشویش اذهان عمومی است، آن هم در شرایطی که انتخابات میلیونی برگزار شده‌است. در واقع بعضی از کاندید‌‌ها به جای پیگیری شکایت به دنبال خبرسازی و فضاسازی هستند.

رحیمی در مورد این ادعا که نظارت کامل در جریان رای‌گیری صورت نگرفته‌است، افزود: بیش از ۶ هزار ناظر کنار چهار هزار صندوق رای‌گیری، از طرف هیات نظارت حضور داشتند و صورت جلسه‌ها را امضا کردند. در سامانه تعیین رای نیز، نتیجه بر اساس همین صورت‌جلسه‌ها انجام شد.

او با اشاره به اینکه تاکنون دو بار نماینده‌های چمران و یک بار هم خودش به صورت حضوری در هیات اجرایی حاضر شده‌اند، ادامه داد: در این ۳ بار که افراد لیست خدمت در هیات نظارت حاضر شدند، توضیحات کافی به آن‌ها داده شد. در حقیقت بعد از اتمام رای‌گیری، تا الان هیات نظارت ۶۰ ساعت فقط صرف بررسی ادعای لیست خدمت کرده است. لاریجانی رئیس مجلس شخصا تاکید داشت این بررسی انجام شود.

این  عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها افزود:جالب است پیش از برگزاری انتخابات، لیست خدمت در صحن علنی شورای شهر هیات نظارت را به استبداد متهم کرد. این نشان می‌دهد قصدشان بیشتر فضا‌سازی رسانه‌ای است.

این عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها ادامه داد: افرادی که شکایت می‌کنند باید نگاه حقوقی نیز داشته‌باشند و در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنند. درخواست با شکایت فرق دارد،  اکثر مواردی که تحت عنوان شکایت مطرح می‌شود، درخواست‌هایی هستند که هیچ‌گونه مستنداتی ندارند. با این حال هیات اجرایی روز شنبه با توجه به وظایف خود تصمیم خواهد گرفت. چمران و دوستانش مطمئن باشند یک رای از رای‌هایشان هم کم نخواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید