تخم‌مرغ همچنان در مدار گرانی

    کد خبر :228336

رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران از افزایش ۵۰۰ تومانی نرخ تخم‌مرغ در بازار خبر داد.

ناصر نبی پور رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران، از افزایش ۵۰۰ تومانی نرخ تخم‌مرغ در روزهای اخیر خبر داد و گفت: اکنون متوسط قیمت هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری ۷ هزار و ۵۰۰ و شانه‌ای ۱۵ هزار تومان است.

به گزارش باشگاه خبر نگاران، وی کاهش روز افزون تولید نسبت به هفته‌های اخیر و معدوم‌سازی ۲۶ میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار را دلیل اصلی گرانی قیمت تخم‌مرغ دانست.

نبی‌پور با اشاره به اینکه جای هیچ‌گونه نگرانی برای مصرف مرغ و تخم مرغ نیست، افزود: ویروس آنفلوانزا حاد پرندگان به جز نوع H5N6 در بندرکیاشهر گیلان، قابل سرایت به انسان نیست و از آنجا که تخم مرغ و مرغ در دمای ۷۰ درجه سانتی گراد پخته می‌شود، جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

این مقام مسئول قیمت تخم مرغ در روزهای آتی را پیش‌بینی کرد و گفت: با توجه به معدوم‌سازی روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ قطعه مرغ تخم گذار و افزایش تقاضا جهت مصرف در قنادی‌ها، امکان پیش بینی قیمت در بازار وجود ندارد.

وی ادامه داد: برای کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزا حاد پرندگان چاره‌ای جز هم اندیشی مسئولان دولتی و خصوصی با یکدیگر وجود ندارد و در صورت توقف بیماری بازگشت تولید به روال سابق مستلزم حداقل ۲ تا ۳ سال است.

رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار با اشاره به اینکه ۹۷ درصد تولید استان‌های اصلی از بین رفته است، تصریح کرد: استان‌های تهران، کرج، قزوین و قم بیش از ۵۰ درصد تولید در اختیار دارند که ۹۷ درصد این میزان از بین رفته است.

به گفته وی در پی شیوع آنفلوانزا حاد پرندگان از ۱۸۲ مرغداری مرغ تخم گذار در استان تهران، تعداد آن‌ها به کمتر انگشتان دست رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید