پرتاب کفش به سفیر قطر در غزه

    کد خبر :228309

رسانه‌ها از حمله به سفیر قطر در غزه خبر داده و اعلام کردند، کارگران یکی از بیمارستان‌های غزه به سمت او کفش پرتاب کرده و پرچم کشورش را پایین کشیدند. این درحالی است که حماس از مواضع قطر و تلاش‌های سفیر این کشور برای کمک به غزه قدردانی کرد.

به گزارش بازتاب، به نقل از النشره، محمد العمادی، سفیر قطر در فلسطین در کنفرانس خبری که در آن برخی از مسؤولان وزارت بهداشت غزه نیز مشارکت داشتند، مورد حمله تعدادی از کارگران بیمارستان «الشفا» در غزه قرار گرفت.

جوانان فلسطینی پرچم قطر را از ساختمان این بیمارستان پایین کشیده و عکس‌های تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و پوسترهای روی کامیون‌های حامل کمک‌های این کشور را پاره کردند. آنان تلاش کردند خود را به العمادی برسانند، اما پلیس مانع شد.

برخی از کارگران در منطقه‌ای که سفیر قطر در آن حضور داشت، دلیل خشم کارگران مذکور را چنین عنوان کردند که العمادی از تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته پرداخت حقوق آنها را به تاخیر اندازد و نیز از مسؤولان وزارت وابسته به جنبش حماس در غزه دفاع کرده است.

همچنین شاهدان عینی می‌گویند، مساله‌ دیگری که خشم کارگران بیمارستان را برانگیخته این است که العمادی اعلام کرده است کشورش بخشی از کمک‌های خود را به بیمارستان‌های نوار غزه اختصاص داده اما این کمک‌ها شامل حقوق کارگران شرکت‌های نظافتی این بیمارستان‌ نمی‌شود.

کارگران به دلیل عدم پرداخت حقوقشان از سوی بیمارستان‌هایی که توسط حماس در غزه اداره می‌شود، از هشت روز قبل اعتصاب کرده‌اند.

العمادی روز یکشنبه از رام‌الله وارد غزه شد تا کمک قطر را به این شهر برساند.

این در حالی است که حماس در بیانیه‌ای از مواضع قطر در قبال مساله فلسطین و کمک‌های مستمر این کشور به فلسطینیان به ویژه مردم غزه قدردانی کرد.

حماس در این بیانیه از تلاش‌های العمادی در راستای کاهش درد و رنج ساکنان غزه و تأمین نیازهایشان قدردانی کرد.

جنبش حماس در این بیانیه از همه حامیان فلسطین خواست به غزه در سایه بحران شدیدی که دچار آن است، کمک کنند.

به دنبال محاصره نوار غزه توسط اسرائیل از سال ۲۰۰۷، اوضاع اقتصادی و معیشتی در این شهر نابسامان شده و مردم در اوضاع دشواری به سر می‌برند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید