نظر عسگری درباره استقرار ناجا در گمرک

    کد خبر :227927

رئیس کل گمرک ایران تاکید کرد که نیازی به استقرار نیروی انتظامی در گمرک نیست.

فرود عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره موضوع حضور نیروی انتظامی در گمرک ها تحت عنوان پلیس گمرک، اظهار کرد: چند جلسه دوستانه و فنی با مسئولان ناجا داشتیم و بحث ما این است که چون خود گمرک، قانون امور گمرکی دارد و در سازمان بنادر و مناطق ویژه نیز قوانین خاص خودشان حاکم است و با توجه به اینکه ما می‌خواهیم برای تجارت خارجی تسهیلات قائل شویم و راه را برای واردات و صادرات تسهیل کنیم، نیازی به استقرار پلیس در گمرک ندیدیم.

وی افزود: ما به وسیله سیستم‌های موجود می‌توانیم همین اطلاعات را در اختیار نیروی انتظامی قرار دهیم و آن‌ها نیز در گلوگاه‌های مختلف رصد کنند.

رئیس کل گمرک با بیان اینکه هیچ بحثی بین گمرک و نیروی انتظامی وجود ندارد، گفت: از زمانی که من در گمرک هستم، ارتباط بسیار خوبی با نیروی انتظامی داشتیم و بحثی هم اگر باشد فنی و منوط به تصویب قانون و مقررات است.

عسگری ادامه داد: اگر دستگاه‌های ذی‌ربط این موضوع را تصویب کنند و جایگاه آن‌ها نیز مشخص شود این کار اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پیشنهاد از سوی ناجا مطرح شد، اظهار کرد: از نظر ما نیازی به این کار نیست؛ چون گمرک، سازمان بنادر و مناطق ویژه سه دستگاهی هستند که در آنجا در حال کنترل و نظارت هستند؛ ما هم نیروی همین کشوریم و دلمان برای تولید داخلی می‌سوزد، بنابراین اینطور نیست که این همه انسانی که در این سه سازمان کار می‌کنند، مشکلی داشته باشند.

رئیس کل گمرک ایران اضافه کرد: ما با همین سیستم‌های موجود توانستیم دستاوردهای خوبی داشته باشیم. افزایش درآمدهایی که داشتیم، کنترل‌هایی که کردیم و کشفیاتی که داشتیم در این موارد کاملا مشخص است.

عسگری با بیان اینکه در نهایت مسئولان ذی‌ربط باید در این مورد نظر دهند، گفت: اگر قرار باشد این کار اجرایی شود، نیاز به قانون، شرح وظایف، تعیین جایگاه و نمودار سازمانی دارد، چون قانون صراحتا تکلیف ما را مشخص کرده که گمرک، سازمان بنادر و مناطق ویژه در چه محدوده‌ای قدرت اختیار دارند.

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته جلسه‌ای با وزارت کشور داشتیم، گفت: بحث این است که نیازی به استقرار نیروی انتظامی در گمرک ها نیست و وزارت کشور نیز تقریبا همین نظر را دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید