فرودگاه های اقلیم کردستان عراق به زودی بازگشایی می شوند

    کد خبر :227801

نخست وزیر عراق با اشاره به پیامدهای خطرناک برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق از باز شدن فرودگاه های اقلیم در برابر پروازهای خارجی در آینده نزدیک خبر داد.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق در گفتگو با «دویچه وله» عنوان داشت: در خصوص همه پرسی اقلیم کردستان عراق باید بگویم که این همه پرسی پیامدهای خطرناکی بر اقلیم داشت. ما در حال ارائه حقوق کارمندان اقلیم هستیم اما باید یک نظارت درست و صحیح وجود داشته باشد تا این مبالغ به دست کارمندان و نه طرفداران احزاب برسد.

وی در ادامه افزود: کنفرانس کویت یک دستاورد خوب بود و امیدواریم که شرکتهای سرمایه گذار و کشورها با دید مثبت به عراق نگاه کنند. طرف ایرانی به ما اعلام کرد که می خواهد از طریق شرکتها به عراق کمک کند. برخی می خواهند که مبالغ اختصاص یافته در کنفرانس کویت به دست افراد فاسد برسد اما ما هرگز نخواهیم گذاشت.

العبادی تاکید کرد: ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش در عراق به وجود آمد. ما نمی خواهیم که نیروهای نظامی اقدام به هیچ تلاش رزمی یا نظامی کنند.

وی در ادامه افزود: به زودی شاهد باز شدن فرودگاه های اربیل و سلیمانیه در برابر پروازهای خارجی خواهیم بود البته بعد از آنکه تضمین های لازم در خصوص نیروهای فدرال در فرودگاه های اقلیم ارائه شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید