ممنوعیت تردد کامیون‌های فاقد معاینه فنی در تهران

    کد خبر :227219

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از ممنوعیت تردد کامیون‌های فرسوده و فاقد معاینه فنی در سطح شهر تهران تا پایان سال خبر داد.

کیومرث کلانتری در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران که امروز در استانداری تهران برگزار شد با اشاره به اینکه جلسه امروز دو دستور کار دارد، اظهار کرد: اولین دستور کار بررسی مصوباتی است که در پنج ماهه گذشته در کارگروه اتخاذ شده‌اند. دومین دستور کار نیز بررسی وظایف دستگاه‌ها در قانون هوای پاک است.

کلانتری ادامه داد: در ۹ جلسه گذشته این کارگروه مجموعا ۷۶ مصوبه برای دستگاه‌های مختلف و شهرداری‌ها داشتیم که از مجموع این ۷۶ مصوبه دستگاه‌های اجرایی توانسته بودند ۸۵ درصد مصوبات را اجرایی کنند و برخی دیگر از آنها نیز در حال اجراست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه حدود ۱۵ درصد از مصوبات هنوز به مرحله اجرا نرسیده است، تصریح کرد: یکی از دلایل اینکه برخی مصوبات اجرا نشده این است که برخی از تصمیم گیری‌ها طی هفته گذشته بود.

کل گازوئیل توزیعی در استان تهران یورو۴ است

کلانتری درباره مصوبات امروز جلسه کارگروه آلودگی هوای تهران گفت: در این جلسه به این جمع‌بندی رسیدیم که ۸۵ درصد مصوبات توسط دستگاه‌های اجرایی در حال اجراست. مهمترین بخشی که انجام شده بود بحث سوخت بود که خوشبختانه بر اساس اعلام شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، کل بنزین توزیعی شهر تهران یورو۴ و کل گازوئیلی که در استان تهران توزیع می‌شود نیز یورو۴ است.

وی افزود: صرفا بخشی از بنزینی که در شهرستان‌های استان توزیع می‌شود پایین‌تر از یورو۴ است. بر اساس اعلام شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در مجموع ۱۰۰ درصد بنزین در شهر تهران و ۱۰۰ درصد گازوئیل در استان تهران و ۹۰ درصد بنزین در استان تهران یورو۴ است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در آینده نزدیک درختکاری خواهیم داشت، اظهار کرد: بر اساس مصوباتی که در راستای توسعه فضای سبز است اداره منابع طبیعی گزارش داد که ۱۰۳۰ هکتار بوته کاری در جنوب تهران برای تثبیت ریزگردها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح کهاب در مخازن نفت هم در نازل‌ها و هم در تانکرها اتفاق افتاده بود،‌ گفت: در یک مخزن طرح جمع‌آوری بخارات بنزین اجرا و قرار شد که در دو مخزن دیگر تهران نیز این کار توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی انجام شود.

کلانتری در ادامه از ممنوعیت تردد کامیون‌های فرسوده و فاقد معاینه فنی تا پایان سال در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: مقرر شد که با اجرای این مصوبه بتوانیم آلودگی پایان سال را مدیریت کنیم.

به گزارش ایسنا:مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه تخصیص زمین و صدور موافقت صوری توسط دستگاه‌های اجرایی در راستای همکاری با متقاضیان و سرمایه گذاران انرژی‌های خورشیدی از دیگر مصوبات این جلسه بود تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد که کلیه پسماندسوزی‌های سطح استان تهران توسط فرمانداران مدیریت شود تا پسماندسوزی به صورت پراکنده در سطح استان نداشته باشیم.

کلانتری در پایان گفت: با توجه به تدابیر دولت در سال ۹۷ برای تبدیل کامیون‌های فرسوده و جایگزینی این کامیون‌ها مقرر شد که صدا و سیما در بخش‌های مختلف مالکین خودروها را به استفاده از این تسهیلات تشویق کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید