دولت چین میزان ذخیره ارزی دلاری را افزایش داد

    کد خبر :227183

آمار جدید دولت چین نشان می‌دهد این کشور پس از یک دوره کاهش ذخیره دلاری بار دیگر میزان اوراق قرضه دلاری را افزایش داده است.

این افزایش به این معناست که آمریکا بزرگترین بدهکار چین و این کشور نیز بزرگترین طلبکار واشنگتن خواهد بود.

به گزارش ایسنا، دولت چین با داشتن اوراق قرضه دلاری می‌تواند فشار زیادی در زمینه تجاری بر آمریکا وارد کند و این یکی از امتیازات تجاری این کشور در برابر واشنگتن محسوب می‌شود که چین هر از چند گاهی در زمان‌های اوجگیری تنش‌های اقتصادی دو کشور از آن بهره می‌گیرد.

حالا که چین احساس می‌کند آمریکا در حال فشار آوردن بر این کشور در عرصه اقتصادی و تجاری است، اقدام به افزایش اوراق قرضه دلاری گرفته است.

چین در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ به یکباره ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از قرض دلاری خود را کاهش داد اما در ماه دسامبر هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بر آن افزود.

آمار رسمی بانک مرکزی چین نشان می‌دهد میزان این اوراق قرضه دلاری نزد چین به یک هزار و ۱۸۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار رسیده است.

ژاپن که دومین دارنده این اوراق است پنج ماه متوالی است که آن را کاهش می‌دهد و با کاهش ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری این کشور اکنون یک‌هزار و ۶۱۵ میلیون دلار از این اوراق را در اختیار دارد.

همزمان ذخیره ارزی چین برای دوازدهمین ماه متوالی افزایش یافته و به سه هزار و ۱۶۰ میلیارد دلار رسیده است و در این بخش نیز چین جایگاه بزرگترین دارنده ذخایر ارزی دنیا را در اختیار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید