پکن بزرگترین پایگاه آزمایش شناورهای بدون سرنشین جهان را می‌سازد

    کد خبر :227053

طچین در راستای تلاش‌هایش برای افزایش حضور در آب‌های مورد مناقشه، ساخت بزرگترین پایگاه جهان برای آزمایش کشتی‌های بدون سرنشین را آغاز کرده است.

به گزارش بازتاب،‌ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه “ساوت چاینا مورنینگ” نوشت، منطقه دریایی “وانشان” که هم‌اکنون در شهر “جوهای” استان گوانگدونگ در جنوب چین در دست ساخت است، 300 مایل مربع مساحت خواهد داشت که این پایگاه را به بزرگ‌ترین پایگاه آزمایشی جهان در نوع خود تبدیل خواهد کرد.

هنوز زمان اتمام ساخت این پایگاه مشخص نیست. این منطقه از شبکه مخابراتی، ‌رادار ناوبری و سیستم لنگرگاهی اتوماتیک در جزایر دلتای رود “پرل” برخوردار است.

اعلام ساخت این پایگاه پس از آن صورت گرفت که روزنامه ارتش چین، شناور بدون سرنشین جدید این کشور را معرفی کرد. این شناورها بخشی از برنامه چین برای ایجاد سیستم‌های مستقلی است که می‌توانند توسط تجهیزات نظامی و غیرنظامی مورد استفاده قرار گیرند.

کالین کو، پژوهشگر دانشکده مطالعات بین‌الملل راجاراتنام در دانشگاه فنی سنگاپور اظهار کرد: این پایگاه هم‌سو با هدف کلی توسعه نوآوری‌های علمی و فنی است که سود نظامی و اقتصادی هنگفتی برای چین به دنبال دارد.

وی افزود: دریای چین جنوبی بخشی از چشم‌انداز این طرح است اما تنها هدف آن این منطقه مورد نزاع نیست. چین با ایجاد این پایگاه می‌تواند تمام انواع کشتی‌های بدون سرنشین خود را آزمایش کند.

به نوشته روزنامه “ساوت چاینا مورنینگ”، “زو چنمینگ”، کارشناس نظامی اظهار کرد، ساخت این پایگاه در راستای اقدام چین برای توسعه فنی خود به منظور محافظت از منافع دریایی کشور صورت می‌گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید