حملات سایبری در ۲۰۱۶، ۵۷ تا ۱۰۹ میلیارد دلار به آمریکا خسارت زده است

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ۱۳:۲۷
    کد خبر :227023

براساس یک گزارش ارائه شده از سوی کاخ سفید، حملات سایبری در سال ۲۰۱۶ هزینه‌ای بین ۵۷ تا ۱۰۹ میلیارد دلار بر آمریکا تحمیل کرده است.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری رویترز، طبق گزارش ارائه شده توسط مشاوران اقتصادی شورای کاخ سفید درباره کیفیت و کمیت “اقدامات خرابکارانه سایبری علیه موسسات خصوصی و عمومی”، این اقدامات شامل حملات علیه سرویس‌های خدماتی، سرویس‌های اطلاعاتی، دزدی در فضای مجازی، تلاش برای دسترسی به دارایی‌های حساس و اطلاعات استراتژیک می‌شود.

این گزارش هشدار داده‌ است که این اقدامات توسط برخی کشورها از جمله روسیه، چین، ایران و کره شمالی انجام می‌گیرد و بیشتر نگرانی‌ها درباره حملاتی علیه زیرساخت‌های حساس از جمله بزرگراه‌ها، شبکه‌های برقی، سیستم‌های ارتباطی و صدها تاسیسات تولید موادغذایی است که می‌تواند اثرات گسترده‌ای داشته باشد و افراد بسیاری را هدف قرار دهد.

به نوشته این گزارش، اگر شرکتی که دارای زیرساخت‌های حساسی باشد و مورد حمله سایبری قرار گیرد، ممکن است اثرات منفی بر اقتصاد کشور داشته باشد. همچنین نگرانی‌ها درباره حملات سایبری علیه حوزه‌های انرژی و مالی بسیاری بالاست.

گزارش مشاوران اقتصادی شورای کاخ سفید می‌نویسد، این حوزه‌ها در داخل آمریکا به یکدیگر وابسته هستند و با خطر بالای حملات سایبری خرابکارانه مواجهند که می‌توانند بر اقتصاد کشور اثر بگذارند.

این گزارشی در حالی منتشر شده است که مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که روسیه حملات سایبری علیه این کشور به خصوص در دوران کمپین انتخابات ریاست جمهوری داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید