رییس سازمان امور اجتماعی کشور عنوان کرد

بیش از 95 درصد زنان کشور به حجاب اعتقاد دارند/روند افزایشی طلاق در کشور طی ده سال گذشته

    کد خبر :227007

رییس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: طبق تمامی ارزشیابی‌ها و کارهای پیمایش ملی بیش از 95 درصد بانوان کشور به حجاب اعتقاد دارند.

به گزارش ایسنا، تقی رستم وندی در حاشیه نود و هفتمین جلسه شورای اجتماعی کشور و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا وزارت کشور قصد ورود به موضوع دختران انقلاب را دارد، گفت:‌ بحث عفاف و حجاب موضوع جلسه شورای اجتماعی امروز نبود ولی به عنوان یک مقوله فرهنگی بایستی با بحث حجاب و عفاف مواجه شد.

وی ادامه داد:‌ البته عفاف و حجاب قانون کشور ما است و کسانی که برای انجام اقدام خود انگیزه سیاسی داشته باشند باید قوه قضاییه به آنها رسیدگی کند؛ اما کسانی که به دلیل اعتقادی و فکری گاهی اوقات دست به اقداماتی خلاف هنجارهای عمومی می زنند بایستی با آنها برخورد ارشادی و فرهنگی صورت گیرد.

رییس سازمان امور اجتماعی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آمارهای ارائه شده در خصوص وضعیت ازدواج و طلاق توسط ثبت واحوال گفت: بحث ابتدایی جلسه شورای اجتماعی به تحلیل وضعیت ازدواج و طلاق در سال جاری و مقایسه آن با سال‌های گذشته اختصاص داشت که از طرف نماینده سازمان ثبت واحوال گزارش‌های خوبی به جلسه ارائه شد.

رستم‌وندی ادامه داد:‌ البته رشد طلاق مقوله‌ای است که طی سال‌های اخیر با آن مواجه بودیم و امسال هم با یک شتاب ثابت نسبت به سال‌های قبل طلاق افزایش یافته است البته گزارش‌های سازمان ثبت و احوال‌ 9 ماهه بود و بایستی صبر کنیم تا پایان سال اطلاعات جمع بندی شود تا در رابطه با افزایش شاخص طلاق این امر در سال 97 جمع بندی شود.

اجرای کلاس‌های آموزشی، مشاوره ومهارت در 10 استان بالای میانگین طلاق

رییس سازمان امور اجتماعی کشور در ادامه تصریح کرد: گزارشی هم از اقدمات دستگاه‌های مختلف که سال جاری در حوزه کنترل و کاهش طلاق انجام داده بودند، مطرح شد که این گزارش‌ها از طرف سازمان بهزیستی و سایر دستگاه‌های مختلف شنیده شده و مقرر شده که از ابتدای سال 97 برای ده استانی که بالای میانگین کشوری طلاق هستند کلاس‌های آموزشی، مشاوره و مهارت آموزی به طور گسترده اجرا شود.

وی اضافه کرد:‌به این معنا که تا سال 96 معمولا دو واحد مشاوره حین ازدواج وجود داشت که از ابتدای سال 97 با همکاری همه دستگاه‌ها به 6 واحد ارتقاء پیدا خواهد کرد.

به گفته وی، فلسفه این کار نیز این است که در بین عوامل تاثیر گذار در طلاق مهمترین عامل تفاهم زوجین است و عمدتا با آموزش و مهارت آموزی و مشاوره‌ها صورت می‌گیرد وانتظار می‌رود در بازه زمانی میان مدت اثر بخشی خوبی داشته باشد.

روند افزایشی طلاق در کشور طی ده سال گذشته

وی در پایان صحبت‌هایش گفت:‌انتظار فعلی ما این است شاخص طلاق در کشور کاهش یابد در حقیقت طلاق در همه دنیا با زندگی مدرن شهری روند افزایشی دارد و در کشور ما نیز این روند افزایشی از ده سال پیش ادامه داشته و تلاش ما این است که شتاب را کمتر کنیم و اما اینکه واقعه طلاق در کشور کمتر شود احتیاج به کار بلند مدت دارد که بایستی بحث‌های آموزشی در کشور تقویت شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید