دخترانی که دسترسی به آموزش ندارند

    کد خبر :226923

معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه سطح دسترسی دانش آموزان در مقطع ابتدایی به بالای 98 درصد رسیده است، در زمینه ایجاد عدالت جنسیتی در آموزش نیز گفت که در این باره نیز گام‌های خوبی برداشته‌ شده هر چند دختران به اندازه پسران دسترسی به آموزش ندارند.

به گزارش ایسنا، مراسم افتتاحیه پنجمین کنفرانس ملی آموزش و توسعه سرمایه انسانی امروز در سالن همایش‌های رازی برگزار شد. در این مراسم رضوان حکیم‌زاده معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش که به نیابت از وزیر آموزش و پرورش حاضر شده بود، اظهار کرد: محورهای بحثی که من می‌خواهم داشته باشم، بر مبنای قرآن، سرمایه انسانی، اجزای سرمایه انسانی، ارتباط بین آموزش و پرورش و توسعه و همچنین نقش و اقداماتی است که آموزش و پرورش دارد.

معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: من نماینده 7.5 میلیون دانش آموزش ابتدایی، یک میلیون دانش آموز پیش دبستانی و 181 هزار دانش آموز عشایری هستم و می‌خواهم بگویم که سرمایه انسانی در ابتدای راه در دستان خانواده آموزش و پرورش است که به برگزاری چنین جلسات هم‌اندیشی نیاز دارد.

وی با اشاره به مبانی قرآنی ادامه داد: براساس این مبنا و براساس سند تحول بنیادین،‌ انسان یک سرمایه است چرا که مخلوق خداوند و ذاتا ارزشمند است. خداوند برای مخلوق برگزیده خود ابزارهای رشد را فراهم کرده و از جمله آن‌ها این است که وقتی انسان را آفرید، از روح خود دمید و برای او چشم و گوش و قلب قرار داد. خداوند به انسان آنچه را نمی‌دانست آموخت.

حکیم‌زاده در ادامه اضافه کرد: ارتباط آموزش با توسعه انسانی کشورها قابل توجه است. در گروه سنی 25 تا 34 سال می‌بینید کشورهایی شاخص‌های توسعه انسانی بالایی دارند که جمعیت دارای تحصیلات عالی آن بیشتر است. در نظر گرفتن شاخص‌های مختلف نشان می‌دهد، آموزش در تمام زمینه‌های توسعه نقش مهمی را دارد.

معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در آموزش و پرورش روی تجربه، دانش، خرد و تحصیلات و مهارت کار می‌کنیم،‌ افزود: سرمایه‌های انسانی از سال‌های اولیه در دستان آموزش و پرورش هستند و گزاف نیست که معلمان ما مهم‌ترین نقش را دارند و اگر منابع انسانی ما از سرمایه انسانی هم برخوردار باشد می‌تواند بسیار موثر باشند.

وی اضافه کرد: از جمله کارهایی که برای استفاده از سرمایه انسانی باید انجام داد، دسترسی به آموزش و پرورش به عنوان گام اول است. سطح دسترسی دانش آموزان ما در مقطع ابتدایی به بالای 98 درصد رسیده که خوب است. البته ما راضی نیستیم و نباید هیچ کودکی خارج از چرخه تحصیل بماند.

حکیم‌زاده با اشاره به عدالت آموزشی نیز گفت: در زمینه ایجاد عدالت جنسیتی گام‌های خوبی برداشته‌ایم هر چند دسترسی دختران به اندازه پسران نیست، اما خوشبختانه آن‌ها عملکرد تحصیلی بهتری دارند و این نشان از همت و اراده دختران دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید