«احتمال جنگ با ایران»؛ «زمزمه‌های استعفا» و «ترامپی که برای یک شب تبدیل به اوباما شد!»

    کد خبر :226922

اورشلیم پست نوشت: نیمه شب شنبه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به دوربین های تلویزیونی خیره شده و در یک بیانیه زنده اعلام کرد؛ اسرائیل پس از حمله پهباد ایران و سوریه به کشورش، از طریق جت های جنگی به سوریه یورش برده و البته در جریان این ماجراها نخستین جت جنگی اسرائیل از سال 1982 تا کنون نیز سقوط کرده است .

این رسانه اسرائیلی ادامه داد: سرفصل خبرهای صبح روز بعد (یکشنبه ) سرشار از بحث جنگ بودند “چه زمانی جنگ در شمال رخ می دهد؟ آیا اسرائیل به ایران حمله می کند؟ روسیه چه می کند؟”. نتانیاهو در جریان نشست کابینه در همان روز (یکشنبه) در مورد احتمال درگیری و مسائل مرتبط با جنگ سخن گفت .

تا سه شنبه شب ماجراها محدود به همین آشوب های منطقه ای بود، تا این که یک موضوع جدید ، جنجال به پا کرد. سه شنبه شب، باز هم نتانیاهو با ظاهری آراسته بر صفحه تلویزون ظاهر شد و این بار در بیانیه ای زنده به لنزهای دوربین گفت که او در خصوص اتهامات مطرح شده از سوی پلیس بی گناه است . تنها دقایقی پیش از این خطابه ، پلیس اسرائیل ، نتانیاهو را متهم به جرائم سه گانه رشوه، تقلب و نقض اعتماد کرده بود .

نتانیاهو اظهار داشت که او نه تنها بی گناه است، بلکه قصد کناره گیری ندارد و به عنوان نخست وزیر فعلی اسرائیل کار خود را تا لحظه آخر ادامه داده و حتی زمانی که انتخابات مجددا در سال آینده برگزار شود، یک دوره دیگر نیز شرکت کرده و برنده خواهد شد.

به گزارش انتخاب، سرخط خبرهای صبح روز بعد پر بود از صحبت بر سر اتهام فساد . به خصوص پرسش در خصوص لطمات احتمالی این اتهامات بر ائتلاف اسرائیل . پرسش بعدی این بود که آیا نتانیاهو همچنان علیه پلیس صحبت می کند؟

روز بعد ، نتانیاهو در سخنرانی خود در فدراسیون مقامات محلی از مخالفان سیاسی خود سخن گفت، که در طول سالهای به قدرت رسیدن او هرگز دست از مخالفت با وی برنداشتند .

اما بین این دو تحول و ماجرای چشمگیر و عجیب ، یک رویداد سوم و کوچکتر، اما پر سر و صدا به راه افتاد. رویدادی که باز هم جنجال آفرید. نتانیاهو در نشست حزب لیکود در پارلمان اسرائیل در روز دوشنبه به طور علنی اظهار داشت که او خواستارحمایت رسمی ایالات متحده و البته جلب نظر مثبت این کشور برای گسترش حاکمیت اسرائیل در خصوص شهرک سازی در منطقه مناقشه بر انگیز کرانه باختری شده است.

ایالات متحده به سرعت این موضوع را تکذیب کرد . درواقع واشنگتن به سرعت بیانیه ای صادر کرد که گزارش می داد ایالات متحده در مورد برنامه ای کاملا متفاوت و البته معکوس با موضع فعلی ، با اسرائیل گفتگو کرده و گویا نتانیاهو دچار اشتباه و سوء برداشت شده است .

اخبار تلويزيونی آن شب سرشار بود از گزارش هایی در خصوص بی قیدی آمريکا و کاخ سفید در برابر اسرائیل خشمگین .تنها کافی بود به گزارش ها گوش دهید تا تصور کنید، صحبت نه بر سر دونالد ترامپ، بلکه بر سر باراک اوباما است. گویی ترامپ یک شبه تبدیل به اوباما شده است.

در واقع در یک بازه زمانی 4 روزه خبرها شامل این موارد بود: یک جنگ بالقوه در شمال کشور در روز شنبه، احتمالات در خصوص شهرک سازی در روز دوشنبه همزمان با تنش با کاخ سفید و البته بیانیه نتانیاهو در روز سه شنبه .

در ظاهر این نقاط و حوادث خط ربطی به یکدیگر نداشته و نامرتبط به نظر می رسند ، اما تزیپی لیونی از حزب اتحاد صهیونیسم در گفتگو با رادیو ارتش اسرائیل در روز سه شنبه گفت : این زنجیره حوادث توجیهی ندارد به جز تلاش های یک نخست وزیر ، که علیرغم فساد قصد دارد در اریکه قدرت باقی بماند . ادامه این رفتار ها منجر به انزوای برخی احزاب، قدرت گرفتن اعراب و در نهایت افزایش خشونت ها می شود .بروز تفرقه در پارلمان نیز از نشانه های آشکار این تلاش ها است .

وی ضمن اشاره به نظرات اعضای حزب رقیب در توئیتر نیز گفت ، من واقعا امیدوارم مناقشات با ایران و سوریه خاتمه یافته باشد ، چرا که ادامه این ماجراها به نفع هیچ طرفی نخواهد بود. همزمانی حضور نتانیاهو در صندلی قدرت و البته حضور ایران در سوریه نیز از دیگر محورهای نگرانی این عضو حزب اتحاد صهیونیست بود .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید