هم‌صدایی آمدنیوز و احمدی‌نژاد؛ رئیس‌جمهور سابق به‌دنبال چیست؟

    کد خبر :226613

رئیس‌جمهور انقلابی سابق دیگر انقلابی نیست. او حالا با هر حرفش خون به دل حامیان سابقش و دل‌بستگان نظام می‌کند. هر چه که هست، اما احمدی‌نژاد ۹۶ با احمدی نزاد ۸۴ خیلی فرق کرده.

حرف‌های نابش و رفتارهای خاصش تا همین چند سال پیش الهام‌بخش مردمی بود که قلبشان برای این انقلاب می‌تپید. ملت مستضعف دنیا نگاهشان به ایران و حرکات خاص رئیس‌جمهورش و حرف‌های او در مجامع مختلف بین‌المللی گره‌خورده بود. حرف‌هایی که رنگ و بوی عدالت جهانی داشت و هنوز غبار دیپلماسی چهره‌اش را مکدر نکرده بود؛ اما حالا انگار همه‌چیز تغییر کرده. آقای رئیس‌جمهور سابق حالا نه حرف‌هایش رنگ بودی عدالت می‌دهد و نه رفتارش عدالت‌طلبان را به وجد می‌آورد. او حالا گاه‌وبیگاه مواضع آمد نیوز و سایر رسانه‌های ضدانقلاب را تکرار می‌کند. اپوزسیون شدن پس از اتمام دوران ریاست جمهوری خیلی کلاس دارد!

هر چه آمد نیوز می‌گوید همان است!

آمدنیوز در بین کانال‌های تلگرامی خودی نشان داد، مخاطبی جذب کرد و حالا هرروز یک دروغ جدید رو می‌کند. بعضاً دروغ‌ها و مطالبش آن‌قدر خنده‌دار است که به نظر می‌رسد چند نوجوان حداکثر پانزده ساله ادمین این کانال هستند! در همین اغتشاش‌های اخیر، دارودسته زم جوری وانمود می‌کردند که انگار شهرها یکی پس از دیگری سقوط کرده، نیروی هوایی مانور برگزار کرده، مردم هرروز به بیت رهبری و نهاد ریاست جمهوری حمله می‌کنند ولی با مقاومت ابزارهای جنگی عجیب‌وغریب سپاه مواجه می‌شوند. حتی می‌گفتند همه مسئولین یک هواپیما کرایه کرده، اموال و شمش‌های طلایشان را داخلش ریخته و فرار کرده‌اند!

آمدنیوز و سایر رسانه‌های ضدانقلاب چند وقتی می‌شود که خط رسانه‌ای خود را تخریب قوه قضاییه قرار داده‌اند. دلیلش هم مشخص است. اعتماد مردم اگر به قوه داوری جامعه از دست برود و این قوه ناکارآمد نشان داده شود، به‌راحتی می‌توان به اصل نظام اسلامی آسیب زد. وقتی مرجع کارآمدی برای حل نزاع‌های مختلف وجود نداشته باشد چگونه می‌توان به‌نظام امیدوار ماند؟ همین ترفند در ایام منتهی به فتنه 88 هم به کار گرفته شد و رسانه‌های ضدانقلاب آن روزها شورای نگهبان را که به‌عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات انتخاباتی بود موردحمله قراردادند و سعی در سلب اعتماد از این شورا در نزد مردم داشتند.

رسانه‌های ضدانقلاب به فرماندهی آمدنیوز، در راستای حمله به قوه قضاییه، دو مسئله را مطرح کردند. 63 حساب بانکی شخص رئیس قوه و جاسوس بودن دختر ایشان. چیزی که بیشتر به شایعات مضحک می‌ماند تا یک مسئله جدی سنددار. از طرز بیان آمد نیوز هم مشخص بود که حرف‌ها، بیشتر حاصل داستان‌سرایی ادمین‌های این کانال معلوم‌الحال است. برای روشن شدن افکار عمومی حتی مسئله 63 حساب هم موردبررسی نهادهای ذی‌ربط قرار گرفت و شفاف‌سازی انجام شد.

دروغ بودن اتهامات آمد نیوز درحالی‌که پرواضح بود، احمدی‌نژاد اما در اقدامی عجیب، طوری صحبت کرد که انگار این مسائل حقیقت دارد. البته او در بیان این مسائل جانب سیاست را هم رعایت کرد و به‌طوری‌که هم بر این مسئله صحه گذاشت و هم به نحوی حرف زد که کسی نتواند به‌صورت رسمی از او درخواست مدرک کرده و او را بازخواست کند!

مشاوران آقای دکتر انگار به او آدرس غلط می‌دهند و او هنوز هم دروغ‌های آمدنیوز را به‌صورت رسمی بیان می‌کند. او اخیراً در تازه‌ترین بیانات خود در جمع هوادارانش به مسئله کشته شدن افراد در زندان‌ها اشاره و مسئله خودکشی سید امامی را رد کرده و گفته: «یک مردی که در مقابل خانواده به خاطر فقر شرمنده است به‌محض اینکه صدایش درمی‌آید، دستگیر می‌شود و می‌برند در زندان‌ها و افراد را بدون ملاحظه دستگیر می‌کنند، جنازه را تحویل می‌دهند و بعد هم می‌گویند معتاد بوده است، خودکشی کرده است…»

جناب دکتر انتقاداتش را به اینجا محدود نکرده و برای اولین بار رهبری را هم مورد خطاب قرار داده و گفته: «خب می‌خواهیم از این رفتار شکایت کنیم، به کجا باید شکایت کنیم؟! جایی نیست، رهبری هم که می‌گویند مسئولیت عملکرد دستگاه قضایی و بقیه دستگاه‌ها به عهده ایشان نیست.»

حرف‌های احمدی‌نژاد اما انگار کام ضدانقلاب را هم خیلی شیرین کرده. در حدی که رسانه‌های ضدانقلاب ازجمله آمدنیوز کلمه به کلمه حرف‌هایش را در کانالشان پوشش داده و از آن حرف‌ها به‌عنوان سندی بر ادعای های دروغ خود یادکرده‌اند.

احمدی‌نژاد 80 علیه احمدی‌نژاد 96

جناب آقای دکتر در حالی تبدیل به تکرارکننده ادعاهای آمد نیوز شده که 16 سال پیش در گفتگو با ایسنا، کسانی را که مقابل قوه قضیه قد علم می‌کنند را دیکتاتور معرفی کرده و گفته بود: «همواره ديكتاتورها از مقابله با قوه قضائيه و قانون شروع كرده‌اند! به نظر من بيش از اينكه دوگانگي در رفتار قوه قضائيه وجود داشته باشد، در رفتار جريانات سياسي وجود دارد، قوه قضائيه مي‌خواهد با فساد مالی برخورد كند. می‌خواهند متخلف را قهرمان جلوه دهند بعد می‌گويند سياسی برخورد می‌كنند تعداد كل عناصر دستگیرشده چندتاست و در مقابل يك كشور چقدر است؟ هيچ نظامی در دنيا اجازه نمی‌دهد از درون خود و با ساختارهای خود آن را براندازند.»

احمدی‌نژاد با این حرف‌ها دنبال چیست؟

واعظ آشتیانی فعال سیاسی اصول‌گراگفت: «به نظر می‌رسد وی به دنبال تخریب خدمات ارائه‌شده در نظام جمهوری اسلامی است. به اعتقاد من احمدی‌نژاد دچار توهم و خودبزرگ‌بینی شده و هر چه به مخیله‌اش می‌رسد حجت می‌داند و به زبان جاری می‌کند برخی اوقات انسان به عملکرد احمدی‌نژاد مشکوک می‌شود و این سؤال پیش می‌آید که آمد نیوز‌ها از کجا خوراک می‌گیرند. به نظر می‌رسد وی در حال تسویه‌حساب با برخی مقامات است.»

حمیدرضا ترقی هم نسبت به حرف‌های احمدی‌نژاد واکنش نشان داد. این عضو هیئت مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو در خصوص صحبت‌های اخیر احمدی‌نژاد پیرامون رد خودکشی سید امامی در زندان و هم‌داستانی رئیس‌جمهور سابق با کانال‌های معاند مثل آمدنیوز؛ گفت: «جای تأسف است که احمدی‌نژاد به خاطر مسائل شخصی دست به اقداماتی می‌زند که به تمام عملکرد گذشته خود قلم قرمز می‌کشد و با زیر سؤال بردن مسئولین نظام آب به آسیاب دشمن می‌ریزد. رسانه‌های معاند از هر صحبتی در کشور یک نمد می‌سازند و هر مسئولی که حرفی بزند و زمینه تخریب نظام را فراهم کند برایشان ابزار مورداستفاده است بنابراین نمی‌توان گفت: این سخنان احمدی‌نژاد مستقیماً دلیل وابستگی به رسانه‌های معاند است، اما به‌هرحال وقتی حرفی زده شود که مورد تشویق دشمن باشد به‌جای خدمت به‌نظام و جامعه خدمت به دشمن تلقی می‌شود.»

پرزیدنت سابق چرا تغییر کرده ؟

رئیس‌جمهور سابق انگار زیادی تحت تأثیر اطرافیان و مشاورانش هست. مرحوم داوود احمدی‌نژاد برادر رئیس‌جمهور سابق علاوه بر نسبت برادری با احمدی‌نژاد از مسئولان دولت نهم بود و به همین دلیل می‌توان گفت که اطلاعات خوبی در خصوص آن دوران داشت. ریاست بازرسی ویژه ریاست جمهوری مسئولیتی بود که به‌واسطه حسن اعتماد محمود احمدی‌نژاد به برادرش نصیب آن مرحوم شده بود. مرحوم داوود احمدی‌نژاد در یک سخنرانی مهم در سال 90 که در قم انجام داده بود می‌گوید: «بعضی از اعضای جریان انحرافی در عمق نفاق بوده و اصولاً یک شبکه هستند و تنها سه یا چهار نفرشان روی آب بوده و نقش‌آفرینی می‌کنند.» داوود احمدی‌نژاد در ادامه گفته بود: «همین امروز قوه {قضائیه} می‌خواهد این‌ها را بگیرد اما می‌گویند این افراد خط قرمز ماست و نمی‌شود با آن‌ها برخورد کرد؛ درحالی‌که خط قرمز ما قانون است و افراد خط قرمز نیستند؛ اگر قرار باشد که هر کس خط قرمز باشد هرج‌ومرج می‌شود.»

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میر تاج‌الدینی معاون رئیس‌جمهور سابق هم فروردین‌ماه امسال در نامه‌ای سرگشاده خطاب به احمدی‌نژاد نوشته بود: «تا زمانی که خودتان را در حلقه خاص زاویه‌دارها محصور کرده‌اید، این روند ادامه داشته و فرصت‌های خدمت از دست خواهد رفت.»

واکنش‌های توییتری به تازه‌ترین معرکه‌گیری احمدی‌نژاد

صحبت‌های احمدی‌نژاد صدای توییتر نشین ها را هم درآورده. علی صدری نیا در توییتر خود نوشته: «دقت کردین احمدی‌نژاد در حد روح‌الله زم چیپ شده؟! رسماً چند وقته سخنگوی آمدنیوز تو ایرانه! ببین کمبود دیده شدن آدمو به کجاها میکشونه! یکی جدی بگیره این بنده خدا رو:)»

اکانت توییتری قول سدید هم ضمن اعتراض به صحبت‌های احمدی‌نژاد و نسبت‌هایی که به رهبری داده نوشته: «احمدی‌نژاد زمانی که رئیس‌جمهور بود وقتی ازرییس دانشگاه تهران ورییس خانه سینما شکایت و انتقادی می‌شد، می‌گفت به من ربطی نداره! عجیبه حالا توقع داره در امور جزئی قضایی، رهبری دخالت کنه! البته رهبری با صراحت فرمود به مسئولین تذکر می‌دهند و هیچ جا نگفته مسئولیت نهادها به عهده من نیست!»

رئیس‌جمهور انقلابی سابق دیگر انقلابی نیست. او حالا با هر حرفش خون به دل حامیان سابقش و دل‌بستگان نظام می‌کند. می‌گویند حلقه مشاورانش او را کنترل می‌کنند و آن‌ها هستند که تعیین می‌کنند جناب دکتر جلوی دوربین‌ها چه بگوید. هر چه که هست اما احمدی‌نژاد 96 با احمدی نزاد 84 خیلی فرق کرده.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید