مواضع منفی علیه ما از سوی پنتاگون است نه سیا

    کد خبر :226544

یک منبع آگاه ترکیه اعلام کرد که مواضع منفی علیه منافع ترکیه از سوی وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون) است نه از سوی سازمان‌ اطلاعات مرکزی این کشور( سیا).

به گزارش بازتاب به نقل از رای‌الیوم، محافل تصمیم‌گیری در آنکارا میان گفتار و عملکرد وزارت دفاع آمریکا و میان رویکردهای سازمان‌ اطلاعات مرکزی این کشور در ارتباط با منافع ترکیه و اولویت‌های آن به ویژه در شمال سوریه، تفاوت قائل می‌شوند.

یک منبع مطلع در این‌باره اعلام کرد، «نیرنگ، دسیسه و گمراه‌سازی» عنصر اساسی در رویکرد پنتاگون در برخورد با ترکیه و به طور مشخص با حمله نظامی اخیر این کشور به عفرین واقع در شمال سوریه است.

این منبع تصریح کرد، آنکارا از سازمان‌ اطلاعات نظامی وابسته به پنتاگون که به صورت مستقل از سازمان سیا فعالیت می‌کند، احساس رضایت ندارد.

این منبع افزود شمار کسانی که در سازمان اطلاعات و وزارت خارجه آمریکا منافع ترکیه را می‌فهمند و مواضعی خصمانه علیه این کشور ندارند، بسیار کمتر از تعداد آنها در پنتاگون است.

به گفته این منبع، تفاهم اخیر ترکیه و وزارت خارجه آمریکا درباره ممنوعیت تغییر جمعیتی، تفاوت در اظهارات، عملکرد و نیت‌های نهادهای آمریکایی را نشان می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید