ارتقای منطقه شکار ممنوع کاوه‌ده همچنان در انتظار رأی شورای عالی محیط زیست

    کد خبر :226313

رییس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه ضمن اشاره به اینکه طرح ارتقای منطقه شکار ممنوع کاوه‌ده در انتظار تصویب شورای عالی محیط‌ زیست است، گفت: اگر منطقه ارتقا پیدا نکند ممکن است با تهدیداتی روبه‌رو شود.

محمد فریدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه ارتقای منطقه شکار ممنوع کاوه‌ده در دستور کار شورای عالی محیط زیست کشور است، اظهار کرد: به گفته مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست در نوبت شورای عالی محیط زیست کشور است و اگر در شورای عالی این طرح تصویب شود منطقه شکار ممنوع کاوه‌ده به یکی از مناطق چهارگانه حفاظت شده ارتقا می‌یابد.

وی با بیان اینکه در سرشماری پاییزه ۶۵۵۳ قوچ، میش، کل و بز در منطقه شکار ممنوع کاوه‌ده سرشماری شده است، تصریح کرد: تعداد حیات‌وحش در این منطقه نسبت به سرشماری قبلی افزایش قابل توجهی داشته است.

رییس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه برای حفاظت بیشتر از سرمایه ملی منطقه کاوه‌ده لازم است که این منطقه به یکی از مناطق حفاظت شده چهارگانه ارتقاء یابد، گفت: منطقه شکارممنوع کاوه‌ده به مساحت ۷۶ هزار هکتار، تنوع زیستی بالا وچشم اندازهای طبیعی زیبایی دارد و دوربین‌های منطقه تصویر پلنگ و گربه پالاس را نیز ثبت کرده‌اند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه ادامه داد: با ارتقای منطقه شکار ممنوع کاوه‌ده علاوه بر منابع طبیعی، محیط زیست نیز مالک این منطقه می‌شود. در این منطقه با تصرف اراضی، اخراج دام و مشکلات دیگر زیست محیطی مواجه هستیم ولی فقط مقابله با شکار حیوانات تحت نظارت و اختیار سازمان حفاظت محیط زیست است.

فریدی در پایان گفت: اگر منطقه شکار ممنوع کاوه‌ده ارتقاء پیدا نکند، ممکن است مشکلاتی مانند احداث جاده یا خط لوله گاز این منطقه را تهدید کند و سیمای طبیعی خود را از دست دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید