مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خبر داد

یافتن کوهنوردان زنجانی پس از 15 ساعت تلاش تیم امداد کوهستان

  • حوادث
  • شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ۱۲:۲۲
    کد خبر :226271

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: بعد از 15 ساعت تلاش تیم امداد کوهستان، خوشبختانه کوهنوردان زنجانی پیدا شدند.

«شهرام میرزایی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: هم‌اکنون به جز یک نفر از کوهنوردان که بر اثر سانحه ریزش کوه فوت کرده است، 6 نفر از کوهنوردان در روستای جورجگان منطقه طارم اسکان داده شده‌اند و 8 نفر مابقی نیز در مسیر روستای جورجگان هستند و توسط تیم امداد کوهستانی هلال‌احمر استان به سمت این روستا هدایت می‌شوند.

این مسئول با تأکید بر این‌که بلافاصله پس از دریافت خبر مفقود شدن تیم توسط اعضای خانواده یکی از کوهنوردان، سه تیم امداد کوهستان از هلال‌احمر طارم و دو تیم از هلال‌احمر زنجان به منطقه اعزام شدند، ادامه داد: ساعت 6 صبح دیروز و با وجود مه غلیظ، 15 نفر از تیم پیشکسوتان کوهنورد زنجان که بین 45 تا 70 سال سن دارند، راهی مناطق تهم و طارم شدند و ساعت 17:15 دقیقه اعضای خانواده یکی از آن‌ها با مرکز EOC هلال‌احمر تماس گرفت و اذعان کرد که ارتباط تلفنی با این تیم قطع شده است.

وی افزود: بلافاصله تیم‌های امداد و نجات کوهستان به منطقه اعزام شدند و پس از جستجوهای اولیه مشخص شد که ارتباط خانواده‌ها با تیم برقرار شده است. اما دوباره از ساعت 21 دیشب ارتباط با تیم قطع شد و پس از 15 ساعت تلاش و بررسی BTS (ارتباط‌های تلفنی) مشخص شد که تعدادی از کوهنوردان در مسیر روستای جورجگان هستند.

میرزایی تصریح کرد: هم‌اکنون وضعیت جسمی هر 14 نفر مساعد است و اعضا پس از امدادرسانی به زنجان منتقل خواهند شد. یک نفر از اعضای تیم نیز متأسفانه بر اثر سانحه فوت کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید