استقبال رسمی از روحانی در کاخ ریاست جمهوری هند با شلیک ۲۱ گلوله توپ

    کد خبر :226012

رئیس جمهور با حضور در بنای یادمان ماهاتما گاندی بانثار تاج گل به پدر استقلال و رهبر فقید سیاسی و معنوی هندوستان ادای احترام کرد.
به گزارش بازتاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی روز شنبه در جریان سفر به هندوستان ضمن نثار تاج گل و ادای احترام، دفتر یادبود یادمان ماهاتما گاندی را امضا کرد.
روحانی در دفتر یادبود یادمان گاندی نوشت:

“بسم الله الرحمن الرحیم
هر انسانی که به آینده سعادت‎بخش بشریت فکر می‌کند، به طور قطع و یقین از مرگ انسان‎هایی خاص در طول تاریخ همچون ماهاتما گاندی متأثر می‌شود لکن آنچه انسان های آزاد را همواره امیدوار می‌کند، حیات بخش بودن افکار و اندیشه‌های انسانی، آزادی خواهانه و عدالت‌طلبانه این گونه انسان هاست.
ماهاتما گاندی در مقطعی از تاریخ کشور بزرگ هند رهبری ملتش را برای بیرون راندن نیروهای استعمارگر از کشور عهده دار شد. یکی از ویژگی‌های رهبریت وی نشر و ترویج اتحاد، محبت و دوستی، عدم خشونت، عدالت خواهی و قانونمندی در میان مردم با هر عقیده و مسلک بود که باعث شکفته شدن میوه استقلال کشورش گردید. بدیهی است تعالی سعادت بشریت در آینده نیز در گرو قانونمندی و استقرار عدالت است نه براساس آنچه قدرت‌های خودکامه مایلند به جهانیان دیکته بنمایند.
حسن روحانی”

استقبال رسمی از روحانی با شلیک 21 گلوله توپ

رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه و در آغاز مرحله دوم سفر خود به هندوستان، به طور رسمی در کاخ ریاست جمهوری این کشور، از سوی رئیس جمهور و نخست وزیر هندوستان مورد استقبال قرار گرفت.

در این مراسم پس از نواخته شدن سرود ملی ایران و هندوستان، رؤسای جمهور دو کشور از یگان تشریفات سان دیدند.

در جریان این مراسم به افتخار حضور رییس‌ جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه ۲۱ گلوله توپ شلیک شد و رؤسای جمهوری ایران و هندوستان، هیأت‌های عالی‌رتبه مقامات همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

روحانی در پاسخ به پرسشی درباره روابط ایران هندوستان گفت: اگر ما بتوانیم در این سفر به نقطه ای از روابط عالی برسیم که اجداد ما در ایران و هندوستان داشتند، کار بزرگی کرده ایم.

مذاکرات رسمی و ملاقات رئیس جمهور و نخست وزیر هند و هیأت‌های عالی‌رتبه دو کشور قرار است در کاخ نخست وزیر این کشور برگزار شود.

دیدار رسمی سه روزه روحانی از هند از روز پنجشنبه و با ورود به حیدرآباد در جنوب این کشور آغاز شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید