اتهامات رئیسی به روحانی در انتخابات برای مردم قابل قبول نبود / دو قشر مهمی که به روحانی رای دادند

    کد خبر :22573

به خودی خود پیروزی مجدد روحانی در انتخابات ریاست جمهوری تعجب برانگیز نبود . همه انتخابات های ریاست جمهوری از اول انقلاب اسلامی تا کنون دو دوره ای بوده است. اما تکته مهم این است که در انتخاباتی که مشارکت آن 70 درصد بوده است روحانی موفق شد با 57 درصد آرا ابراهیم رییسی کاندیدای رقیب را شکست دهد.

به گزارش انتخاب، حامیان روحانی به دنبال تعامل بیشتر با جهان و جلوگیری از انزوای ایران در محیط بین المللی اند. از این گذشته روحانی باید اقتصاد ایران را که تحت تاثیر قیمت نفت است احیا کند. از هر چهار ایرانی یک نفر بیکار است.

رییسی اقتصاد ایران را هدف گرفته بود اما مواضع تند او و همچنین اتهاماتی که به روحانی برای افت ارزشهای دینی زده بود برای بسیاری قابل قبول نبود به ویژه برای نسل جوان رای و زنان . این دو قشر مهم ایران روحانی را دارای مواضع روشن تری در این خصوص می دانند. روحانی باید مطالبات و امیدهای حامیان خود را جامه عمل بپوشاند. آنها به دنبال آزادی شبکه های اجتماعی اند. 

برخی جریان ها در ایران از دیدگاه های روحانی در این خصوص حمایت نمیکنند . همین مساله میتواند چالش بزرگی بر سر راه روحانی باشد.

کار روحانی با توجه به مخالفان خارجی ایران نیز پیچیدگی هایی دارد. برخلاف اوباما دولت ترامپ رویکرد و مواضع ضد ایرانی روشنی دارد و ایران را عامل بی ثباتی منطقه می داند. ترامپ در سفر اخیر خود به عربستان ایران را متهم به بی ثباتی در منطقه کرد و به حاکم عربستان گفت باید کشورهایی که ترور را تغذیه میکنند متزوی کرد. هدف قرار دادن ایران به ترامپ کمک میکند تا وانمود کند مواضع او با روسیه در تضاد است. ترامپ در بعد داخلی در خصوص رابطه دولت و تیم تبلیغاتی اش را روسیه دچار مشکلات حقوقی است.

این پیچیدگی ها روحانی را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد. اما او در نهایت خواهد توانست با حمایت مردمی که پس از پیروزی اش به خیابان ها آمدند و با اعتماد به نفسی که آنها به او می دهند، این راه را بیپماید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید