احتمال ورود غواصان به سانچی در عمق ۱۱۵ متری

    کد خبر :225690

غواصان موفق شدند با رسیدن به لاشه نفتکش، در کنترل نشت سوخت از آن اقداماتی را انجام دهند اما هنوز موفق به حضور در درون نفتکش نشده اند، با این حال احتمال ورود به لاشه سانچی در عمق ۱۱۵ متری دریا در روزهای آینده وجود دارد.

پیکر 3 تن از خدمه نفتکش غرق شده سانچی به ایران رسید اما هنوز از سرنوشت پیکر 29 تن از خدمه این نفتکش اطلاعی در دست نیست. شواهد و ظواهر امر و همچنین اطلاعات بدست آمده تا امروز حاکی از این است که به احتمال زیاد این 29 پیکر در لاشه نفتکش غرق شده هستند اما دسترسی به آنها به خاطر قرار گرفتن نفتکش در عمق 115 متری آبهای شرقی چین، بسیار سخت است.

غواصان در روزهای اخیر برای نخستین بار از زمان غرق شدن نفتکش (24 دی ماه) موفق شدند به لاشه نفتکش در عمق آب دست یابند. رسیدن غواصان به لاشه نفتکش در عمق 115 متری آب، امیدها را برای یافتن پیکر دیگر خدمه سانچی بیشتر کرده است با این حال مدیرعامل شرکت ملی نفتکش دست یابی به اجساد شهدا را بسیار سخت می داند.

سیروس کیان ارثی در این خصوص گفت: “به دلیل شدت انفجار شکل ظاهری کشتی دفورمه شده و تغییر شکل یافته، از اینرو ورود به آن را سخت کرده است. با این حال گروه غواصی در تلاش هستند تا اتاقک ها و کابین های سانچی را بررسی کنند تا ببینند آیا پیکر خدمه در این اتاقک ها هست یا خیر.”

غواصان موفق شدند با رسیدن به لاشه نفتکش، در کنترل نشت سوخت از آن اقداماتی را انجام دهند اما هنوز موفق به حضور در درون نفتکش نشده اند، با این حال احتمال ورود به لاشه سانچی در عمق 115 متری دریا در روزهای آینده وجود دارد.

* بررسی ها برای علت یابی حادثه ادامه دارد

در حالی که هنوز ابهامات زیادی در خصوص نحوه بروز این حادثه و چرایی برخورد کشتی چینی به نفتکش ایرانی وجود دارد و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید بر این ابهامات، پیگیر علت یابی حادثه هستند، بررسی ها در خصوص این حادثه توسط تیم هایی از کشورهای ایران و چین و همچنین نمایندگان شرکت های بیمه گر ادامه دارد.

سیروس کیان ارثی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش در این خصوص گفت: “هم شرکت های بیمه گر دو کشتی ایرانی سانچی و چینی کریستال در حال بررسی سانحه هستند و هم چهار کشور ذینفع این قضیه بر اساس تفاهم نامه ای که امضا کرده اند در حال رمزگشایی جعبه سیاه هستند.”

وی افزود: “در حال حاضر امکان پیش داوری در خصوص تعیین مقصر حادثه وجود ندارد و تا زمانی که اطلاعات جعبه سیاه رمزگشایی نشود نمی توان مقصر را تعیین کرد. مشاوران بین المللی نیز در حال بررسی سانحه هستند و به محض اعلام نتایج اطلاع رسانی خواهد شد.”

به گزارش تسنیم:نفتکش ایرانی سانچی 33 روز پیش، پس از 8 روز سوختن مداوم بر روی آب در 270 کیلومتری ساحل در آبهای شرق چین غرق شد و رد عمق 115 متری دریا آرام گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید