یاماها YZ65، موتورکراس مخصوص کودکان؛ رونمایی شد

  • خودرو
  • جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ ۱۱:۵۹
    کد خبر :225515

یاماها، موتورسیکلت جدید YZ65 مدل ۲۰۱۸ را مخصوص مسابقات موتورکراس نوجوانان و کودکان طراحی کرده است.

در دنیای کنونی پرداختن به کودکان و نوجوانان در تجارت اهمیت زیادی دارد و فرقی نمی‌کند که شما کارخانه موتورسیکلت‌سازی داشته باشید یا شرکت تولید اسباب‌بازی؛ در هر حال این استراتژی تجاری خوبی است که روی نسل در حال رشد سرمایه‌گذاری کنید و محصولاتی به بازار بفرستید که کودکان و نوجوانان به دنبال آن هستند. با این استراتژی، یاماها به آن می‌پردازد و اخیرا جدیدترین موتورکراس تولیدی خود را با نام YZ65 مدل ۲۰۱۸ وارد بازار کرده است. جدیدترین موتورسیکلت مسابقه‌ای مبتنی بر پلت‌فرم بلو سی‌آریو ( bLU cRU) یاماها که دوست‌دار کودکان طراحی شده است، با پیشرانه، تعلیق، قاب و بدنه جدید در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. آخرین فناوری و ویژگی‌های عملکردی در طراحی این موتورکراس به کار گرفته شده تا بهترین سواری مسابقه‌ای را برای علاقه‌مندان ممکن کند و آن‌ها بتوانند با این وسیله رانندگی خوبی داشته باشند.

در قلب موتورکراس یاماها YZ65 از پیشرانه جدید ۶۴.۸ سی‌سی دو زمانه تک سیلندر استفاده می‌شود که خنک‌شوندگی آن توسط سیال صورت می‌گیرد. مکش سوپاپ زبانه‌ای، جعبه دنده ۶ سرعته با نسبت‌های دنده نزدیک به هم، سیستم جرقه‌زنی دیجیتال CDI، رادیاتور کارآمد و جمع‌وجور، و برخی امکانات موجود در موتورسیکلت‌های یاماها YZ125 و سری MX 250، از جمله ویژگی‌های اسپرت موتورکراس جدید یاماها هستند. شاسی فولادی نیمه پل دوتایی از دیگر نکات برجسته این موتورسیکلت آف‌رود است که با شاسی‌ کمکی میله‌ای آلومینیومی جداشدنی تکمیل می‌شود. همچنین به لطف ارگونومی قابل‌تنظیم امکان نصب فرمان دستی آلومینیومی در چهار موقعیت فراهم شده است، و علاوه بر آن قابلیت تنظیم دسته کلاچ و ترمز همراه با رکاب نیز موجود خواهد بود.

سیستم تعلیق قابل تنظیم متشکل از فنر مارپیچ ۳۶ میلی‌متری KYB در دوشاخه جلو (با کورس ۲۱.۵۹ سانتی‌متری) و دمپر بدون قلاب تک ضربه‌گیر در عقب (با کورس ۲۶.۹۲ سانتی‌متری) است که با زنجیرتنظیم‌کن شبیه مدل YZ125 ترکیب می‌شود. ترمزهای موتورکراس کوچک YZ هر دو از نوع دیسکی هیدرولیکی هستند که جلویی ۱۹۸ میلی‌متری و عقبی ۱۹۰ میلی‌متری است.

دریک بروکس مدیر خط تولید بخش موتورسیکلت یاماها گفت:

با اضافه کردن این موتورسیکلت جدید مخصوص موتورکراس، نوجوانان و علاقه‌مندان مشتاق به تجربه رقابت‌های موتورسواری می‌توانند هیجان را وارد دنیای خود کنند، و با این کار می‌توانند حسی واقعی شبیه اعضای bLU cRU داشته باشند. این موتورسیکلت کاملا جدید بر اساس شهرت تاریخی یاماها و عملکرد و دوام محصولات آن ساخته شده است که ارزش بیش‌تری نزد والدین خواهد داشت و سرگرمی بیش‌تری نیز برای کودکان و نوجوانان به ارمغان می‌آورد.

واضح است که هدف یاماها از ساخت چنین موتورسیکلتی جلب بیش‌تر کودکان و نوجوانان به سمت دنیای موتورسیکلت است تا با تجربه انواع فناوری‌ها و پیشرفت‌های مورد استفاده در آن به جمع طرفداران آینده یاماها بپیوندند. یاماها تجربه‌ی چند ساله‌ی خود در زمینه‌ی تولید موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای و اسپرت را در این موتورکراس آف‌رود YZ65 جمع کرده است که حتی شباهت ظاهری در طراحی و بدنه به مدل بزرگ‌تر YZ دارد.

به نظر می‌رسد موتورسیکلت YZ65 مدل ۲۰۱۸ تنها با رنگ آبی تیم یاماها (Team Yamaha Blue) عرضه خواهد شد، اگرچه کیت‌های گرافیکی دیگری نیز پس از فروش وجود دارد. این مدل جدید از فروردین ماه ۹۷ وارد بازار خواهد شد و برای مسابقات ملی قهرمانی موتورکراس آماتور لورتا لین (Loretta Lynn) در سال جاری واجد شرایط است. قیمت پیشنهادی سازنده برای موتورسیکلت یاماها YZ65، حدود ۴،۶۰۰ دلار است، که قیمت مناسبی برای خانواده‌های متمول به نظر می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید