توضیح در مورد پرونده پستچی قلابیِ متجاوز

  • حوادث
  • جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ ۱۱:۵۳
    کد خبر :225502

رئیس کل دادگستری استان تهران می‌گوید: پرونده پستچی قلابی متجاوز پس از تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور برای اجرا به دادسرا بازگشت.
به گزارش میزان: غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران آخرین جزئیات پرونده پستچی قلابی متجاوز را تشریح کرد.

وی گفت: حکم این پرونده صادر و پس از تایید در دیوان عالی کشور برای اجرا به دادسرای تهران بازگشته است که دادسرا باید فرایند اجرای حکم را پیگیری کند.

اتهام افساد فی الارض و جعل عناوین در کیفرخواست صادره

در کیفرخواست صادره برای «الف» متهم ۳۱ ساله که با جعل عناوین مامور پست، ۴۰ زن را مورد تعرض جنسی قرار داده است با توجه به اقرار صریح متهم به تجاوز و بررسی این اقرار و تایید مقرون‌به‌واقع‌بودن آن و همچنین اخلال شدید در نظم عمومی و ایجاد ناامنی درخواست اشد مجازات برای متهم داده شد.

این پرونده برای رسیدگی به شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد، اما با توجه به اتهام افسادفی‌الارض برای متهم، قضات با صدور قرار عدم صلاحیت پرونده را به دادگاه انقلاب ارسال کردند.

این پرونده به دلیل حجم بالای شکات و پس از انجام تحقیقات، از تاریخ ششم مهرماه سال ۹۳ و در چندین نوبت به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد که نهایتاً پس از تشکیل چندین جلسه، دادگاه متهم را براساس ماده 286 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 مفسد فی الارض تشخیص داد و به اعدام محکوم کرد، پرونده با اعتراض متهم به حکم صادره به دیوان‌عالی کشور ارسال شد و شعبه دیوان نیز پس از بررسی، حکم صادره را نقض کرد و برای رسیدگی در شعبه هم‌عرض به دادگاه انقلاب بازگرداند که در نهایت پرونده پستچی قلابی متجاوز پس از تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور برای اجرا به دادسرا بازگشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید