تهران دهمین پایتخت دیابت جهان می شود

    کد خبر :225441

دبیر اجرایی همایش سران دیابت گفت: تهران در سال ۲۰۱۸ دهمین پایتخت دیابت دنیا می شود.

دکتر علی مستوفی صبح جمعه در همایش سران دیابت با عنوان این مطلب که حدود ۴.۵ تا ۵ میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند، افزود: بررسی ها نشان می دهد اگر اقدامی برای کنترل دیابت صورت نگیرد، ظرف ۲۵ سال آینده این عدد به ۹.۲ میلیون نفر می رسد.

وی با عنوان این مطلب که در حال حاضر هزینه ۴.۵ میلیون مبتلا به دیابت ۲ میلیارد یورو برآورد می شود، ادامه داد: تا ۲۵ سال آینده این هزینه به ۶ میلیارد یورو می رسد.

دبیر اجرایی همایش سران دیابت از چاقی و اضافه وزن و همچنین عدم فعالیت فیزیکی به عنوان مهمترین عوامل ابتلا به دیابت در کشور نام برد و افزود: ۳۰ درصد ایرانی ها فعالیت بدنی ندارند و ۲۰ درصد چاق هستند.

مستوفی با عنوان این مطلب که تهران در سال۲۰۱۸ به عنوان دهمین پایتخت دیابت دنیا معرفی می شود، تاکید کرد: قرار است با این انتخاب راهکارهایی برای تغییر وضعیت موجود پیرامون بیماری دیابت صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه مصرف انسولین در ایران همچنان پایین است، افزود:هر چند در سال های گذشته مصرف انسولین ۵ برابر شده اما همچنان ۵۰ درصد از کشور ترکیه کمتراست.

به گزارش مهر، مستوفی از فعالیت۱۶۰ آموزش دهنده قلم انسولین در ایران خبر داد و گفت: اتوبوس دیابت در سال۲۰۰۸ در تهران راه اندازی شد و در حال حاضر ۴ شهر یزد، مشهد، کرمانشاه و رفسنجان نیز اتوبوس دیابت دارند به طوری که نزدیک به۸۰ هزار نفر تاکنون توسط اتوبوس دیابت مورد بررسی قرار گرفته اند که بیش از ۳۰ درصد مراجعان قند بالا داشتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید