اخباری از توافق دمشق با کردها برای استقرار ارتش سوریه در عفرین

    کد خبر :225414

منابع آگاه در سوریه می‌گویند، دولت سوریه و یگان‌های مدافع خلق کرد به توافقی برای استقرار ارتش سوریه در شهر عفرین دست یافتند؛ اقدامی که برای ممانعت از ورود ارتش ترکیه به این شهر اتخاذ شده است.

به گزارش بازتاب، به نقل از شبکه خبری المیادین، این منابع سوری اعلام کردند: دولت سوریه و یگان‌های مدافع خلق کرد بعد از مذاکراتی میان دو طرف به توافق برای استقرار نیروهای دولتی در شهر عفرین دست یافتند.

به گفته این منابع این اقدام در راستای مقابله با حمله ترکیه به این شهر است.

خبرنگار المیادین در عفرین گزارش داد که دولت سوریه از یگان‌های مدافع خلق حمایت نظامی کرده و برخی از نیروهای کرد از کانتون “جزیره” در شرق سوریه به عفرین منتقل شده‌اند.

بنا بر این گزارش، حمایت دولت سوریه از عفرین بسیار گسترده‌تر از چیزی است که اعلام می‌شود و طی روزهای آتی میزان این حمایت اعلام خواهد شد.

به گفته منابع سوری، اظهارات فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه درباره دفاع از عفرین خیلی زود عملی می‌شود به ویژه اینکه یگان‌های مدافع خلق اعلام کرده‌اند که مخالفتی با ورود ارتش سوریه به شهر کردنشین عفرین ندارند.

ترکیه نزدیک به یک ماه است عملیات گسترده‌ای را در شمال غرب سوریه علیه کردها آغاز کرده است که با وجود بر جای گذاشتن تلفات بسیار در هردو طرف درگیر، تاکنون به نتایج قابل توجهی برای آنکارا ختم نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید