وزیر دفاع آمریکا: هر جا مشکلی هست، ایران حضور دارد

    کد خبر :225270

وزیر دفاع آمریکا در حاشیه نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل، در کنفرانس خبری، باز هم ادعاها درباره مواضع منطقه‌ای ایران را تکرار کرد.
وزیر دفاع آمریکا که به مقر ناتو در بروکسل حضور دارد، در کنفرانسی خبری درباره مسائل مختلف از قبیل «حضور نظامی ایران در خاورمیانه» اظهارنظر کرد.

روز چهارشنبه بود که در ادامه مواضع ضد ایرانی مقام‌های آمریکایی، نماینده واشنگتن در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره سوریه، اظهارات بی اساسی علیه ایران مطرح کرد.

«نیکی هیلی» بلافاصله پس از آغاز سخنرانی در این نشست، شروع به اتهام‌زنی علیه ایران کرد و ادعاهای مقام‌های اسرائیلی درباره تنش‌های ناشی از «ورود پهپاد ایرانی به خاک اسرائیل» را تکرار کرد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل با اشاره به ساقط شدن جنگنده اف 16 اسرائیل توسط ارتش سوریه، ایران را به «اقدامات تحریک‌آمیز» متهم کرد و گفت «اسرائیل حق داشته است که از خود دفاع کند».

بنا به ادعای او، ایران و حزب‌الله لبنان درصدد برنامه‌ریزی برای حضور باقی ماندن و حضور دائمی در سوریه هستند.

به گزارش فارس هیلی با اتهام زنی بی اساس درباره «حمایت ایران از تروریسم» مدعی شد که «آنچه در خاورمیانه مسلم است، این است که هرگاه ایران و حزب‌الله وارد می‌شوند، بی‌ثباتی هم همراهشان می‌آید».

با گذشت یک روز پس از این سخنرانی، حالا نوبت به وزیر دفاع آمریکا رسیده که باز هم مواضع ضد ایرانی مقام‌های دولت دونالد ترامپ را تکرار کند.

«جیمز متیس» در حاشیه نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در بروکسل مدعی شد که هر جا مشکلی در خاورمیانه هست، ایران حضور دارد.

رئیس پنتاگون در این کنفرانس خبری از حمایت دولت آمریکا از ناتو و تداوم تعهد این کشور به این پیمان نظامی- دفاعی غربی تاکید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید