کشتار در دبیرستانی در فلوریدا

    کد خبر :224887

شبکه «فاکس نیوز» اما از قول یک مقام پلیس فلوریدا گفت مهاجم یکی از دانش آموزان پیشین مدرسه بوده است. این مقام که هویت او فاش نشده، همچنین گفت که حادثه چند کشته بر جای گذاشته است.

فردی بعد از ظهر چهارشنبه اقدام به تیراندازی در محوطه ساختمان دبیرستان «مارجری استونمن داگلاس» در جنوب ایالت فلوریدا کرد، که بنا بر اعلام مسئولان محلی ۱۷ کشته بر جای گذاشت.

به گزارش رسانه‌های آمریکا، پلیس منطقه «برُوارد» بلافاصله پس از دریافت تماس به محل حادثه در «پارکلند» اعزام شدند و پس از چند ساعت تعقیب و گریز موفق شدند فرد مهاجم را دستگیر کنند.

به دنبال انتشار خبر وقوع تیراندازی، کاخ سفید نشست خبری روزانه خود را لغو و اعلام کرد رئیس جمهوری ایالات متحده از طریق تلفن با فرماندار فلوریدا گفت‌وگو کرد و از نزدیک پیگیر ماجرا قرار گرفت.

دونالد ترامپ در یک پیام توئیتری نوشت، کاخ سفید به منظور بررسی و پیگیری حادثه هولناک تیراندازی در دبیرستان فلوریدا، از نزدیک با نیروهای انتظامی و مقام‌های محلی در ارتباط است.

ترامپ با اعضای خانواده آسیب دیدگان این تیراندازی ابراز همدری کرد و نوشت: “هیچ‌کس نه دانش‌آموز و نه معلم و کس دیگری نباید در مدارس آمریکا احساس ناامنی کند.

ریک اسکات، فرماندار فلوریدا هم در توییتی از گفتگوی تلفنی خود با دونالد ترامپ خبر داد.

از هویت و همچنین انگیزه مهاجم هنوز خبری منتشر نشده است. با این حال به گزارش سی‌ان‌ان، وزارت امنیت داخلی آمریکا با مسئولان ایالت فلوریدا برای تحقیقات بیشتر در این زمینه همکاری می‌کند.

شبکه «فاکس نیوز» اما از قول یک مقام پلیس فلوریدا گفت مهاجم یکی از دانش آموزان پیشین مدرسه بوده است. این مقام که هویت او فاش نشده، همچنین گفت که حادثه چند کشته بر جای گذاشته است.

در پی این فاجعه باید انتظار داشت بحث قوانین خرید و فروش و حمل سلاح در آمریکا یک بار دیگر به صدر اخبار این کشور برسد.

جمهوری‌خواهان به طور سنتی طرفدار آزادی مالکیت سلاح هستند و در برابر تصویب هرگونه قانونی که خرید و فروش و یا مالکیت شخصی اسلحه را محدود کند با استناد به متمم دوم قانون اساسی آمریکا، مقاومت می‌کنند.

بهمن ماه گذشته تیراندازی در مدرسه ای در ایالت کنتاکی دست کم دو نفر کشته و ۱۷ نفر زخمی شدند. در این تیراندازی یک دانش آموز پسر در مدرسه و یک دانش آموز دختر بعد از انتقال به بیمارستان کشته شدند. هر دو نفر ۱۵ ساله بودند و گفته شده مهاجم نیز ۱۵ است. عامل تیراندازی در مدرسه توسط پلیس دستگیر شد.

در سالهای اخیر چند حادثه تیراندازی در مدارس آمریکا روی داده است که بزرگترین مورد آنها در ۱۴ دسامبر ۲۰۱۲ در ایالت کنتاکی روی داد که در آن ۲۶ نفر، شامل ۲۰ دانش‌آموز و ۶ نفر از کارکنان دبستان سندی هوک، در نیوتاون کشته شدند.

بعد از این تیراندازی باراک اوباما تلاش هایی برای محدودیت قانون فروش اسلحه آغاز کرد که با مخالفت کنگره روبرو شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید