تجربه دقیقه نودی و فراواقعی اصغر فرهادی برای انوشه انصاری

    کد خبر :224589

نیپلزدیلی‌نیوز نوشت: «انصاری، کسی که گفته فرهادی را نمی‌شناخت، گفت: سخنرانی (مراسم) اسکار به نمایندگی از فیلمساز، یک تجربه دقیقه نودی و فراواقعی بود.»

اولین زن فضانورد ایرانی از تجربیات خود سخن گفت.

به گزارش فرارو به نقل از نیپلزدیلی‌نیوز، هنگامی که انوشه انصاری عاشق ستارگان شد، دختری جوان در ایران بود. انصاری در شب‌های تابستان در منزلش زیر آسمان می‌خوابید و می‌پرسید که در تاریکی بالای سرش چه چیزی است.

انصای گفته از خودش می‌پرسیده که «آن ستاره‌ها چه چیزی هستند؟ از چه چیزی ساخته شده‌اند؟ آیا در آن بالا‌ها هم انسان‌هایی زندگی می‌کنند؟»

این کنجکاوی منشأ آرزوی انصاری برای سفر به فضا بود. آرزویش در سال ۲۰۰۶ هنگامی که به همراه فضانوردان روسی و آمریکایی به ایستگاه فضایی بین المللی سفر کرد، محقق شد.

با این سفر، انصاری به عنوان اولین زن گردشگر فضایی و اولین ایرانی که به فضا سفر کرد، شناخته شد.

انصاری در ۲۲ فوریه آینده در محل مجمع سخنرانان ساوث‌وست فلوریدا درباره تجربه فضایی خود سخنرانی خواهد کرد.

او در شهر مشهد به دنیا آمد. هنگامی که نوجوان بود، خانواده‌اش در سال ۱۹۸۴ از ایران مهاجرت کردند تا برای او فرصتی جهت ادامه تحصیل در زمینه‌های فنی و علمی فراهم شود.

زمانی که خانواده انصاری در ویرجینیای آمریکا اقامت گزید، او زبان انگلیسی نمی‌دانست. او در مدرسه، انگلیسی را از طریق برنامه «انگلیسی به عنوان زبان دوم» یاد گرفت.

انصاری گفت: «نکته مثبت این است که زبان ریاضی، جهانی است. بنابراین، من می‌توانستم در کلاس‌های چندگانه علمی، عملکرد خوبی داشته باشم.»

انصاری از دانشگاه جورج میسون، لیسانس الکترونیک و مهندسی کامپیوتر و از دانشگاه جورج واشینگتن فوق لیسانس مهندسی برق گرفت.

وی در سال ۲۰۰۶ به عنوان اولین ایرانی به فضا رفت و به گفته او ۱۱ روز – دو روز در کپسول سویوز و نُه روز دیگر را در ایستگاه بین المللی فضا- را در فضا سپری کرده است.

این فضانورد ایرانی درباره سفرش به فضا گفت: «این باعث می‌شود شما به شکل متفاوت به جهان نگاه کنید. باعث فروتنی شما می‌شود. زیرا همه چیز بزرگ به نظر می‌رسد و جهان خیلی عظیم به نظر می‌رسد و شما فقط بخش کوچک مهمی از آن هستید. با این حال، من دیدم که جهان جلوی چشم من کوچکتر می‌شد. همه مشکلاتی که غیرقابل‌تفوق به نظر می‌رسید، جلوی چشمم کوچکتر شد. همه چیز امکان‌پذیر بود.»

انصاری پس از بازگشت از فضا شرکت ارتباطات از راه دور پرودی سیستمز را تاسیس کرد و اکنون عضو انجمن کاشفان فضا است.

اصغر فرهادی در اعتراض به فرمان دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان چند کشور اسلامی از جمله ایران به آمریکا در مراسم آکادمی اواردز حاضر نشد. در مقابل، انصاری به نمایندگی از فرهادی در این مراسم سخنرانی کرد.

نیپلزدیلی‌نیوز نوشت: «انصاری، کسی که گفته فرهادی را نمی‌شناخت، گفت: سخنرانی (مراسم) اسکار به نمایندگی از فیلمساز، یک تجربه دقیقه نودی و فراواقعی بود.»

انصاری تصریح کرد: «من از قبل، از آنچه اتفاق می‌افتاد خوشحال نبودم. من یک مهاجر هستم که در این کشور (آمریکا) مشارکت عظمی دارد. من احساس می‌کنم بخشی از این کشور هستم. من در اینجا از کشور خودم مدت زمان بیشتری زندگی کردم. من قویا در این باره احساس کردم و فرصتی از طریق مشارکت در این رویداد برای من مهیا شد تا از جانب فلیمساز پیامی منتقل کنم. کسی که خودم هم به او ایمان دارم.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید