ارمغان پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو به بازار/ رشد ۲ تا ۳۰ میلیون تومانی قیمت در چند ساعت

    کد خبر :224586

هنورچند ساعتی از اختتامیه پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو نگذشته که در اخباری حیرت آور قیمت خودرو های تولید داخل با رشد ۲ تا ۳۰ میلیون تومانی در بازارمواجه شد به‌نحوی که فروشندگان خودرو هم از افزایش قیمت‌ها شوکه شده‌اند.
به گزارش بازتاب ،در ماه های اخیر به دنبال تغییر تعرفه در واردات خودرو های خارجی و افزایش نرخ ارز ،بازار این خودرو ها به شدت با نوسان مواجه بوده به طوریکه برخی از خودرو ها افزایش قیمتی معادل دو برابر داشته اند .
در این شرایط قیمت خودرو های داخلی تا حدودی ثبات داشت ولیکن در هفته جاری به دلایل مختلف از جمله زمزمه روانی افزایش قیمت ها توسط خودرو سازان ، کاهش تولید بعضی از مدل ها و البته سودجویی برخی از دلالان ، قیمت آنها در بازار افزایش عجیبی داشته است.
وضعیت بازار خودرو های داخلی و خارجی در هفته های اخیر تجربه تلخ افزایش قیمت صعودی در دولت احمدی نژاد را در اذهان مردم تداعی می کند و این موضوع سیلی از نگرانی را دربین خریداران و مصرف کنندگان خودرو ایجاد کرده است .
در سال های اخیر همایش های مکرر صنعت خودرو در وهله اول به انگیزه بهبود وضعیت تولید ، قطعه سازی و به روز نمودن پلت فرم های کهنه موجود کشور برگزار شده ولیکن به نظر می رسد تجربه پنج دوره برگزاری همایش بین المللی صنعت خودرو دردی از مردم و صنعت خودروی کشور دوا نکرده و با گذشت چندین ماه از برجام ، تغییر محسوسی در بازار خودرو و ورود خودرو های به روز و مدرن در کشور نداشته ایم تا جاییکه که خودرو پژو 2008 نیز به عنوان اولین محصول پسابرجامی با تولید و عرضه ناموفق خود ، گواه روشنی بر صحت این موضوع است .
تجربه سال های گذشته نشان داده که قیمت خودرو چه داخلی و چه خارجی مانند بنزین تاثیر مستقیم روانی در قیمت سایر کالاها و خدمات در کشور به جا گذاشته و باعث افزایش تورم در جامعه می شود .
کارشناسان اقتصادی عقیده دارند در شرایط امروز بازار مکاره خودرو ، دولت محترم بایستی تدبیر و راهکار مناسبی برای مهار و مدیریت صحیح این بازار ارایه نماید .
در بازار امروز خودرو های داخلی تغییر بسیار محسوسی داشته اند و آنطور که برخی از نمایشگاه داران سطح شهر می گویند خریدوفروش خودروی پژو206 تیپ5 با افزایش دو میلیون تومانی با قیمت 41 میلیون و 500 تومان، پژو 206 مدل v8 با افزایش 2 میلیون و 200 هزار تومانی با قیمت 43 میلیون تومان، پژو 206 تیپ2 با افزایش 900 هزار تومانی با قیمت 35 میلیون و 500 هزار تومان، دنا پلاس با افزایش یک میلیون و 500 هزار تومانی با قیمت 56 میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.
همچنین سراتو نیز با رشد 3 میلیون تومانی با قیمت 110 میلیون تومان، سمند ال‌ایکس با رشد 2 میلیون تومانی با قیمت 35 میلیون تومان، سمند EF7 با رشد یک میلیون و 600 هزار تومانی با قیمت 36 میلیون و 600 هزار تومان، پژو پارس با رشد 500 هزار تومانی با قیمت 41 میلیون و 300 هزار تومان، پژو 207 دنده‌ای با رشد یک میلیون و 800 هزار تومانی با قیمت 49 میلیون و 500 تومان و مدل اتومات این خودرو با رشد یک میلیون و 500 هزار تومانی با قیمت 56 میلیون و 500 تومان، پژو 405 با رشد یک میلیون و 800 هزار تومانی با قیمت 33 میلیون و 500 هزار تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.
به نوشته تسنیم ،نکته جالب در قیمت‌های امروز بازار رشد 30میلیونی قیمت سوزوکی است. این خودرو هفته گذشته 150 میلیون تومان به‌فروش می‌رسید اما امروز به 180 میلیون تومان رسیده است. خودروی H30 هم با رشد یک میلیون و 500 هزار تومانی با قیمت 51 میلیون و 500 هزار تومان، ساندرو با رشد یک میلیون و 500 هزار تومانی با قیمت 56 میلیون و 500 و ساندرو مدل استپ وی نیز با رشد یک میلیون و500 هزار تومانی با قیمت 66 میلیون و 500 هزار تومان در بازار به‌فروش می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید