شروط قراردادهای خارجی خودرویی اعلام شد

    کد خبر :224497

رئیس کمیسیون صنایع مجلس در همایش صنعت خودرو ضمن انتقادات از عملکرد وزارت صنعت در بخش خودرو شروط قرارداد خودرو را اعلام کرد

عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع مجلس در پنجمین همایش صنعت خودروی ایران انتقادات تند از عملکرد وزارت صنعت در خصوص صنعت خودرو اظهارداشت: متاسفانه به جای رقابت با خارجی ها تنها به فکر رقابت با داخلی ها هستیم . در عین حال مجوزهایی که از سوی وزارت صنعت برای خودروسازی ها هم داده شد موفق نبود و حتی شرکتهای که قرار بود تولید کننده سودی برای کشور نداشتند.

وی تاکید کرد: باید بررسی شود مشکلات صنعت خودرو چیست. یکی از نمایندگان از من سوال می کرد که اگر در این دو شرکت خودروسازی بسته شود و فقط وارد کنیم، به نفع کشور نیست؟ من می گویم خیر، مشکل در سیستم است. مشکل این است که خصوصی سازی به درستی اجرا نشده است. من از مدیران قطعه ساز و خودروساز می خواهم که از مجموعه مجلس کمک بگیرند و ما در خدمتتان هستیم.

اکبریان با اشاره به ضرورت حمایت از قطعه سازان داخلی گفت: باید به محور صادرات بیش از پیش توجه کنیم و با توجه به میزان تولید باید بحث بازار‌های صادراتی را لحاظ کنیم و در زمان تولید در کنار بحث کمیت باید به بحث کیفیت اشاره کنیم، زیرا کیفیت در شرایط فعلی رضایت بخش نیست.

اکبریان تصریح کرد: اگر رقابت پذیری ما فقط برای بازارهای داخلی باشد ما باز هم موفق نبوده ایم بلکه هدف ما باید بازارهای جهانی باشد که این اتفاق با به روز بودن تکنولوژی اتفاق می افتد.

به گزارش پردیس خودرو وی اضافه کرد: نباید تحت فشار افراد یا سازمان‌ها و یا به بهانه اشتغالزایی به صنعت خودرو مجوز در استان‌های مختلف داد و تابلو آن را در تمام استان‌ها زد که این شکست خودروسازی را به دنبال خواهد داشت.

اکبریان با اعلام آمادگی کمیسیون صنایع برای مقابله با درخواست‌های غیرمعقول از مجموعه صنعت خودرو گفت: کمیسیون صنایع با هدف حمایت از خودرو ساز و قطعه ساز و افزایش کیفیت با درخواست‌های نا به جا برخورد خواهد کرد.

وی با تاکید بر این که سهم دولت در صنعت خودرو باید به صفر برسد، افزود: این کاری است که دنیا انجام داده است و دولت سپس باید نظارت داشته باشد.

وی با بیان اینکه مجلس در مورد قراردادهای خارجی شروطی را عنوان نموده که باید حتما به صادرات و قطعه سازان داخلی توجه ویژه شود، تصریح کرد: در صورتی که سه میلیون یا ده میلیون خودرو تولید کنیم ولی صادارت نداشته باشیم صنعت ما به جایی نخواهد رسید .باید قراردادهای خارجی صادرات محور باشد و 40 درصد تولیدات جدید صادر شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید