خیز طلای جهانی برای رکوردزنی مجدد

    کد خبر :224380

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار، برای سومین روز افزایش یافت و به بالاترین حد در یک هفته گذشته رسید.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۳۳۴.۷۵ دلار رسید. بهای معاملات این بازار اوایل روز تا سطح ۱۳۳۵.۸۱ دلار پیشروی کرده بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل با ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۳۳۷.۶ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با چهار دلار یا ۰.۳ درصد افزایش، در ۱۳۳۰.۴۰ دلار بسته شد.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز رقیب با ۰.۳ درصد کاهش، به ۸۹.۴۳۶ واحد رسید. این شاخص روز دوشنبه ۰.۳ درصد کاهش یافته بود که بزرگترین کاهش یک روزه از اول فوریه بود.

عقبگرد این ارز کمک کرده است قیمت طلا از رکورد پایین ۱۳۰۶.۸۱ دلار هفته گذشته، بیش از دو درصد افزایش پیدا کند.

به گفته استفن اینس، مدیر معاملات آسیا اقیانوسیه شرکت OANDA، با ضعف دوباره دلار آمریکا، شرایط برای خرید طلا مساعد شده است با اینهمه تقریبا ۱۰۰ درصد جذابیت طلا، تحت تاثیر ضعف دلار آمریکا است و انتشار شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا، روز حساب برای خریداران طلا خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، بازار روز چهارشنبه منتظر انتشار گزارش تورم آمریکا برای ژانویه بود که قرار است اواخر روز منتشر شود و ممکن است نگرانی‌ها را نسبت به روند سریعتر افزایش نرخ‌های بهره جهانی برانگیزد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، بررسی الگوهای فنی نشان می‌دهد طلا به محدوده ۱۳۴۳ تا ۱۳۵۲ دلار صعود خواهد کرد.

ذخایر “اس پی دی آر گلد تراست” که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است روز سه شنبه ۰.۳۶ درصد افزایش یافت و به ۸۲۳.۶۶ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۶.۶۱ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۷۹.۲۰ دلار رسید و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، ۹۹۰.۱۰ دلار معامله شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید