مدیر اطلاعات ملی آمریکا: عملیات “شاخه زیتون” تهدید علیه نظامیان آمریکا در منطقه را بیشتر می‌کند

    کد خبر :224315

رئیس اطلاعات ملی آمریکا نسبت به عملیات نظامی کنونی ترکیه در سوریه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری آنادولو، دنیل کوتس، رئیس اطلاعات ملی آمریکا در جلسه کمیته اطلاعات سنا که حول محور تهدیدات جهانی برگزار شده بود به عملیات مقابله با تروریسم ترکیه در استان عفرین واقع در شمال غرب سوریه اشاره کرد و گفت: عملیات شاخه زیتون خطرات برای نیروهای آمریکایی در این منطقه را افزایش می‌دهد.

وی افزود: ترکیه به دنبال سرکوب “جاه‌طلبی‌های کردها” در خاورمیانه است اما این عملیاتش فعالیت‌های کنونی ضد داعش در این منطقه را پیچیده می‌سازد.

ترکیه در تاریخ ۲۰ ژانویه سال جاری میلادی برای بیرون راندن تروریست‌های داعش و شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به “پ.ک.ک” و حزب اتحاد دموکراتیک از عفرین عملیات شاخه زیتون را آغاز کرد.

به گفته ستاد کل ارتش ترکیه، این عملیات با هدف “برقراری امنیت و ثبات در مرزهای ترکیه و منطقه و همچنین حفاظت‌ از سوری‌ها در برابر تروریست‌ها صورت گرفته است.”

ستاد کل ارتش ترکیه اعلام کرد: “این عملیات تحت چهارچوب حقوق ترکیه برمبنای قوانین بین المللی، قطعنامه‌های شورای امنیت، حق دفاع از خود تحت منشور سازمان ملل و احترام به تمامیت ارضی سوریه صورت گرفته است.”

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید